Wednesday, August 12, 2009

laman rumahku bersih sudah...lalala

semalam blk je dari keja rasa cam terkagum tgk laman tepi rumah aku...hehe cam dah bersih lalala sebabnya ptg sebelum tu ada org mai offer diri nak tolong potongkan rumput kat tepi tu...bukan apa mungkin dia pun rasa nyampah bila lalu je semak, lalu je semak...haha nasib la org x buat komplen rumah aku semak selama ni aku je dok notis org yang buat semak kat rumah tp ni aku sendiri yang biar lama aku semak...haha blk pada cite td org tu mai offer diri nak potong rumput tu...tp of course la berbayar kan cuma masalahnya dia kata terpulang la nak bg brapa pun...ish ayat cam tu yang slalu kita rasa x sampai hati ni.... so aku ngan my hubby kasik je kat dia rm20...kira cam standard punya rega la kan kat area ctu...
puas hati gak la dia wat keja...mana pokok yang cam besar ckit dia cabut sampai ke akar2nya...dah la datang awal pukul 7.20 mcm tu dah terpacak dah...kitorang time tu br sibuk2 siap nak p keja plus my hubby masih lg asyik ngan traviannya...ala game bina kampung pastu p serang org len tu...
ha kalau x tau silalah besarkan gmbr ni...my hubby cam dah obses sgt je main game ni...huhu aku dah x dipedulikan...patutkah aku jeles?? haha

oh ya balik pada cite asal kan pas blk keje tu aku sapu la ckit2 simen kat depan tu then makcik sebelah yang membahasakan diri die akak bg pinjam penyakar ngan kete sorong...bukan ape wei umo akak aka makcik tu dah sebaya my mum tp ada ke patut dia panggil my mum tu makcik...cam melampau je...haha then bermula la aktiviti me n my hubby membersihkan laman rumah ptg tu...kitorang settle time azan maghrib then my hubby dah bising2 ajak masuk lam rumah die memang kalau time azan pantang duk luar rumah...sebab ape? aku pun tidak tahu...haha

pg ni bila kuar rumah time nak p keja rasa cam terkagum tgk laman rumah aku sendiri...wau cam bersih sgt jek...yelah sebelum ni ada ngan sisa binaan yang tertinggal ntah datang dari mana biarpun kitorang x penah pun renovate rumah...pastu ada lalang mati kat tepi pagar, ada pokok mejalar kat tepi2 simen, pastu ada tanah2 yang dibawa air time hujan kat simen...haha pastu bila dah sapu semua jd cam bersih lain la kan...my hubby pun wat lawak time pg2 td katanya "p la cepat panggil mak mai umah...haha" sebabnya my mum sebelum dok bebel pasal rumah kitorang yang semak tu pastu bila dah bersih ni haruslah tunjuk ckit kan...lalala

footnote: korang nak tgk gmbr ke? rasa cam malas nak upload tunggu la karang ye...

4 comments:

  1. tahniah kerana laman anda sudha bersih!
    hehe

    ReplyDelete
  2. tu la rasa rasa excited x hbs lg...haha cam poyo jek

    ReplyDelete
  3. Salam...
    saya tertarik pula dgn game travian tu, he3.
    sebabnya kwn saya pun addict kat game tu juga.
    Sampai saat dia masuk wad kat Sabah Medical Centre pun dia masih lg sempat pesan kat saya, tolong jaga askar2 dia..haha..

    Berbalik ke laman yg dah bersih tu, tahniah..he3..laman saya juga x bersih2..hu3..

    ReplyDelete
  4. valentine: hehe tu labila dah addictkan...tp skang ni ai x kesah sgt dah my hubby addict ngan travian tu sbbnyer ai pun dah bz berladang kat 'muka buku' tu kan...haha

    ReplyDelete