Tuesday, August 4, 2009

budi bahasa budaya kita??

baru2 ni time aku driving untuk ke tempat keja...biasalah nak ke opis aku dari rumah kena melalui at least 6 traffic light kan...time stop kat traffic light yang pertama ada la satu keta wira kan depan aku n depan wira tu keta proton saga aeroback kot kalau x salah la...ala keta yang ada stripe hitam keliling tu...

keta wira tu mcm senget kekiri ckit...pastu mcm biasa la dah benti kat traffic light suka la enjak ckit2 kedepan tu kan...kadang aku pun suka gak buat mcm tu chewah kadang tu...haha skali tgh sedap dia dok enjak ckit2 sambil aku dok tgk la...lgpun dah btul2 depan aku kan...bunyi kepap...n aku tgk keta saga aeroback tu bergoyang...uih pastu driver aeroback tu cam dok tgk2 mirror belakang tp org yang dlm wira tu leh relax ja muka x bersalah...pastu nak masuk gear reserve...aku wat dunno ja la...

tp x lama pastu lampu isyarat dah jd kaler hijau n aku tgk dua2 keta trus gerak mcm tu je...memang la keta saga aeroback tu x de calar ape2 pun sbb cuma kena stripe hitam die tu...tp aku x nampak pun driver wira tu nak say sorry ke apa ke...nampak sgt pemandu skrang ni dah kurang berbudi bahasa kat atas jalanraya...nasib la eksiden x truk...kalau x maunya trauma aku yang melihat ni..huhu dah la semenjak 2 menjak ni makin byk je eksiden...ngeri gak...huhu

3 comments:

  1. kalau keluar, agak-agak akan kena cepuk tak driver wira tu?

    ReplyDelete
  2. x tau la..tp dua2 keta bwk anak bini...kalau gaduh cam contoh x baik kot depan anak2 tu

    ReplyDelete
  3. kalau keluar pn dia akan kata, x apa wax sj ok la.

    ReplyDelete