Tuesday, August 18, 2009

cegah H1N1...


well macam semua org dah tau la kan sekarang ni kan tgh sibuk dengan H1N1 tu kan...atenye kalau ikut kata org2 medical ni ibu mengandung third semester mcm aku ni amatlah berisiko untuk dijangkiti maka haruslah kita ambik langkah pencegahan kan tp itu la sekrang ni susah sgt nak dpt mask...kalau p tanya kat farmasi tu amatlah susah nak beli mask n jawapan yang derang bg adalah mask habis...ada satu farmasi yang aku pg ni dia cakap kalau nak beli yang mahal ada la 5 keping RM25 ambik ko...abis kalau dah pakai buang sehari sekeping kalau sebulan pokai la aku jawapnye...haruslah bajet aku sebulan tu tolak siap2 harga membeli mask...haha

tp hari ni sebab aku dah dpt mask yang my hubby bwk balik semlm maka haruslah aku pg keja dengan memakai mask...ni pun langkah yang drastik ni memakai mask dipejabat...mcm org nak p bedah org je kekdahnya...haha mcm mask of zorro pun ada jugak aku rasa...tp x pe la demi kesihatan aku n my baby kan...haruslah aku memakai mask dipejabat sebabnya aircond kat ofis aku ni centralize tambah plak kat bwh tu ada the store tmpt org membli barang runcit tu...ha ntah sapa2 je blh datang kan

tp menjelang tgh hari ofismate aku ckp ada delivery untuk aku...aku cam pelik lak sejak bila ofismate aku tu keja kat kurier kan...haha(ampunkan aku cik ftin)

tadaaa

rupanya sepupu aku kirim kat die sekotak mask khas untuk aku...rasa cam terharu jap...haha maka haruslah aku meneruskan langkah berjaga2 aku ni dengan lebih effektif kan...abes dah dpt sekotak free...papepun mekasih la kan dkt sepupu aku tuh sebab bg hadiah yang sgt bernilai pada masa terdesak ni...haha

footnote: kalau nak makan mcm mana ye bila pakai mask ni??

4 comments: