Sunday, June 17, 2012

training mentidokan anak2 dan potty training

ni selepas beberapa hari rasanya dah makin regular masa untuk tido depa cumanya drama waktu sebelum tido masih lagi berlansung, biarpun waktu drama dah makin berkurangan tapi tetap ada drama...sorang nak chichin(read:kencing), ibi(read:tv) dan sorang lagi menangis dalam bahasa dia yang aku pun x leh nak translate dia nak apa...dan aku suspek lagi sorang tu nak peluk-peluk sambil bergayut dekat nenen dia macam selalu...

dan bila aku duduk tunggu kat situ sementara dua-dua lelapkan mata sebenarnya drama air mata tu akan berlansung kurang dari 5 minit atau lagi kurang sebenarnya...saja nak drama-drama jugak kan? kan? cuma rasa macam syaza akan ambik masa lagi lama dari syauqi kot sebab lepas 2,3 jam tido mesti terjaga dan nangis, kalau x layan datang tido atas aku ataupun tengah-tengah antara mak dengan pak dia...kata hat kecik skali kan, manja lebih la sikit

potty training plak rasa macam kagum la jugak dengan pencapaian 3 hari ni...boleh ka buat feeling lagu tu..bukan apa sebelum ni selang 15 minit mesti aku kena dok lap lantai...ni dalam 3 jam gak la, then dia habaq nak kencing ka apa...cuma berak memang masih fail..dah kantoi sikit baru bgtau...tapi kira ada improvement la jugak...sok pagi kena bangun awal la aku supaya sempat mandikan depa dan hantar syauqi ke rumah pengasuh diaperless...(wah berangan la kau pz nak bangun awal...huhu) biarpun hari first ada la 3 kali adegan lap lantai, hari second basuh cadar ngan selimut..hari ni tukar syif bapak dia lap lantai dengan kerusi...hihi tapi harap-harap sebelum besday dia yang 3 sempat la bagi dia x pakai pampers trus dah

p/s: 3 hari cuti dah rasa cam mahu sambung lagi cuti...huhu


4 comments:

  1. sonok baca n3 nih.. saya pon boleh amik tips jugak kt sini..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama berkongsi..hihi kita kan mak budak yang masih belajar ilmu keibubapaan ni

      Delete