Friday, June 29, 2012

perlu kah banding-banding

dalam kongkonon sibuk baca buku tu kan sempat lagi nak membebel dalam blog....huhu rasa x puas hati bila ada yang tanya brapa eh duit nuffnang anda? aku akan jawab la jugak brapa yang ada...aku berblogging hanya suka-suka, cerita pasal hidup aku, famili kecik aku, sekitar aku, tambah kawan baru...dan dapat duit dari nuffnang tu adalah bonus...tapi kalau dapat banyak mesti la suka kan..

tapi perlu kah nak banding-banding, rezeki masing-masing la kot, kalau dapat lebih itu rezeki anda, tahniah la...aku dapat seratus pun tu sebab aku dapat banyak tu....kalau nak tanya tip dapat be, macammana nak letak iklan yang tu aku tak kisah sebab kongsi ilmu ni x salah...mana yang aku tau akan aku share tapi bila tujuan nak cakap follower anda ramai, hits anda tinggi, duit nuffnang anda banyak, hentikan la dah macam riak plak satg

lebih kurang aku bila tengok facebook orang yang masuk skim mlm plak, dah dapat duit tunjuk brapa balance, p shopping pun tunjuk barang apa beli, baju designer pun nak tunjuk, tau la anda-anda tu dapat duit banyak ribu-ribu, tapi bila menunjuk-nunjuk ni boleh mendatangkan iri, umpatan, keji...macam-macam lagi la

aku nak kata aku ni bagus sangat pun tak la jugak, kalau ada yang simpan rasa iri kat aku tu aku mintak maaf jugak, kot ada entri aku buat orang terasa tanpa aku sedar

p/s: mood muhasabah diri

12 comments:

  1. he3 marah bebenor kekdahnyer ni ;)

    duit dlm nuffnang mmg ciput amat, follower pon x ramai... tp sbb mmg suka blogging & niat awal blogging utk memori diri sendiri so x amik pot pon...

    nuff setakat suka2 jer, x de duit masuk pon x kisah he3

    ReplyDelete
  2. tak suka jugak bila kat wall FB penuh dengan iklan MLM yang tunjuk duit berkepuk2 tuh.. tak suka!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah macam riak plak tgk org mlm tu kan...mungkin tu salah satu cara depa nak bg org join kot

      Delete
  3. hahahha...duit nuffnag pun jadi hal kah??
    takpe la..bior je la..asalkan tak kacau hidup orang lain..
    pasal MLM tu, malas betul nk tengok..hehe..dapat duit sibuk shoping then tunjuk bberia2..

    ReplyDelete
  4. Sama la kite ni..x denya duit nuffnang berkoyan..follower pun amat la cipuy..i pun tak rajin sgt kan..cukup sekadar bertukar2 fikiran ja kalau blog ni..cari input and baca experinece org..mana tau leh di gunakan..itu ja..

    Fyi, tak pernah dapat cash out kan pun nuffnang tu..huk huk huk..sb tak cukup..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. pizet dapat la jugak cashout...tu pun selang 3 thn gap dia...huhu jadi la
      blog pun suka2 ja...cuma meluat bila org nak banding2 ni

      Delete
  5. rezeki masing2 kan...tak perlu la nak buat perbandingan siapa bagus dan tidak...

    ReplyDelete
  6. kamikah? sorry la..xda niat nk banding.. sj tya

    ReplyDelete