Saturday, January 28, 2012

kejadian petang kemarin

hari jumaat adalah hari untuk aku feeling-feeling konon jadi suri rumah sebabnya encik hubby pegi keja, aku plak duk rumah dengan anak-anak...tunggu la encik hubby balik petangnya..kadang je tengah hari dia balik..huhu dan sebab x dak benda nak dibuat selain melayan budak berdua tu makan, berak, mandi, tdo, menyusu..maka tertimbul la idea nak buat karipap....haha

y karipap? sebab seumur hidup aku x penah aku buat karipap..haha ada la tengok mak aku dok buat tapi takat tengok dan makan..haha serius aku x pandai..then lepas google-google dapat la ilham nak buat kan...pegi potong-potong bahan nak buat inti...sebab lama sangat dok potong maka vitamin m datang..siap potong-potong simpan dulu dalam peti ais..haha bawak budak 2 orang tu tdo...

kul 4 baru sambung balik buka tenet..(eh bukan tadi pasal mood buat karipap ka?) dalam pukul 4.30 baru dok uli doh nak buat kulit dia...baru ingat aku x ada roller nak lenyek kulit..dah blur kejap...tapi doh dah uli..huhu nak x nak kena la sambung jugak...dalam kul 5.30 encik hubby balik..aku plak baru nak kelim-kelim karipap...encik hubby x kata apa pun..sambil kelim sambil lari-lari dari syaza

dah siap kelim-kelim semua baru nak goreng...aku goreng separuh, lagi separuh masuk freezer..konon lain kali boleh goreng lagi...haha dah goreng kasik dekat encik hubby mintak komen...nak tau ka dia komen apa? nak tau?

ni karipap ka cik mek molek?

kejam tau...mentang la rupa x cantik...rasa dia dah ok...huhu kejam sungguh, tengah malam tu ada la balance lagi sebiji..encik hubby tanya tu x mau perabih ka lagi sebiji cik mek molek tu? cis cis

p/s: gambar x mungkin aku upload sebab rupanya yang x cantik tu

3 comments:

  1. haha..xpe, y pentng usaha dan kemahuan tu ada dulu..hehe..

    ReplyDelete
  2. hehe baru nak suh post gambaq cek mek molek. ;p

    ReplyDelete
  3. hehehe gelak pulak baca, zah slm kahwin ni baru sekali menguli kulit karipap :) - 1st time buat koras..hahaha tak buat dah...

    ReplyDelete