Sunday, January 1, 2012

welcome 2012 goodbye 2011

di kala taun baru ni kan..tapi semalam x de pun aku kemana-mana untuk celebrate new year..dengan budak berdua tu dok batuk kong-kong, hidung still lagi selebet plus kami laki bini malas nak bersesak-sesak dalam jem maka solution yang ada adalah duduk rumah, tengok tv, main game kat laptop then tdo...lagipun hari ni kedah x ambik cuti pun, aku still kena kerja..baik la tdo awal untuk menjaga kesihatan...padahal kul 12 gak aku tdo sebab si anak dara dok membuas x sudah

azam aku taun lepas dengan jayanya aku kira tercapa la kot..hihi
1. nak breastpump baru...dah boleh kira bergembira dah dengan cik fs idaman kalbu..sangat memudahkan aku time sesi mengepam
2. kamera baru..satu hak milik pejabat guna untuk kerja saja, satu personal punya dapat masa hari ibu hari tu..kaler pink idaman kalbu jugak
3. stroller baru..jugak dah beli tapi bila pegi jenjalan banyak lagi aku guna baby carrier..sebab saiznya susah nak bonet...tapi still tercapai la jugak
4. pegi bercuti..kalau nak kira cuti ish ambik cuti dikira dak? hihi tapi ujung tahun bebaru ni ke penang berkursus 4 hari yang lebih kepada bercuti sudah aku kira sebagai bercuti la..sungguh puas hati
5.jadi insan yang lebih baik..hat ni rasanya sudah jugak aku usahakan untuk tercapai..tapi yang ni still nak carry forward setiap tahun..sebagai peringatan untuk jadi insan yang lebih baik di setiap hari mendatang..hari esok akan lebih baik dari hari ini..insya allah

untuk tahun 2012 ni x tau la nak berazam apa..cuma harap dapat jadi lebih baik dari sebelumnya...dapat deco-deco rumah kecik kami tu..selain mencantikkan kebun kat belakang rumah..hihi kebun kecik yang cuma tanam pokok 5.6 jenis untuk guna masak-memasak, mencuba resepi-resepi baru, jugak mahu belajar dengan lebih tekun lagi dan lagi..harap-harap sebelum tamat degree leh cecah jugak angka 3 pointer ke atas itu..amiin jugak tak tinggal isteri yang baik pada encik hubby, emak yang baik pada syauqi dan syaza(adik derang lambat lagi sebab dah letak susuk kat lengan..hihi) anak yang baik pada mak dan jugak insan yang lebih baik..insyaAllah

No comments:

Post a Comment