Tuesday, July 13, 2010

sem baru dan azam baru

ok lepas ekon macam terasa ckit hari ni rasa nak mengupdate belog dengan cerita yang lebih panjang...hehehe tapi memang la semalam aku berpeluh2 dari hujung kepala sampai hujung kaki even ada ckit2 rasa nak migrain dan tangan lenguh2 berkipas...nak keluar tapi partner adalah bizi mengira apa tah...

dan hari ni aku kena tinggal sorang2 sebab derang pakat2 pegi seminar kewanitaan dan rumahtangga kalau x silap aku...haha moga pakat2 jadi isteri solehah la pasnie...tapi yang x kawen pegi kursus tu jugak canne tu? x pe x pe ambik berkat nanti ada jodoh trus apply apa yang dah belajar..tba2 plak ada public datang memaki2 sebab kena kompaun...tuduh2 anak buah aku penaya dia...ohh hello kalau dah buat salah mengaku ajelah...kalau ko x salah nape nak men tuduh2 orang plak...trus aku mendidih disebalik ekon rosak ni ati pun jadi panas skali...

ok balik ke topik asal...aku kan sem ni dah masuk sem ke 6 aka sem 3 sebenarnya...dengan 5 subjek...kelas pertama adalah hari sabtu...biarpun ditunda dari pukul 2 jadi pukul 4 tapi masih lagi bersemangat...masa ni apa dia ajar boleh catch up...semua macam boleh lagi masuk otak...tapi tu la kan kalau sehari suntuk ko belajar...otak yang kosong pun boleh jadi tepu...trus jem...ciann otak aku...masuk kelas last mata dan hati dah kat atas highway nak balik rumah...hehe

lecturer masa sesi hari ahad pagi buat aku sedikit teruja...sebabnya lecturer faveret kan...semua dia cakap aku dengar dengan khusyuk dan tawaduk...assignment dia pun lebih eksaited nak buat berbanding dengan assignment lain...cis pilih kasih punya student...haha dan part aku paling ingat dan rasa scary adalah bila dia cakap "you i dont worry because i read your blog" uih silent reader...memang scary

tapi sesungguhnya sem ni aku rasa aku kena lebih lipat gandakan usaha...supaya lebih tinggi pointer aku...sebelum ni paras hidung ja ckit lagi nak tenggelam...memang sedih...tapi sekurang2nya aku masih ada masa nak baiki semua tu...pray for me...insyaallah

owh ye budak debab tu masa hari jumaat ri tu naik bijik2 penuh badan yang buatkan aku rasa macam campak...aku kol la tok dia kata naik bijik kat badan dan tok dia bila2 pun mesti kata cucu dia tu campak...siap buat sup ayam kampung la, air nyior la, risau seorang tok memang lebih dari risau seorang mak rupanya...doktor plak kata alergi ataupun ruam...aku musykil gak sebab kalau campak mesti la dia merengek2 sebab x selesa kan tapi macam steady je dia...galak la ke sana sini sebab that time badan dia dah x demam dah...dan bila dok dalam ekon trus bijik2 tu ilang...dok kena panas2 naik balik penuh badan...memang musykil dan aku pun buat telahan sendiri yang budak tu kena ruam sebab x tahan panas dan aku rasa assumption aku adalah betul sebab bila tengah hari mesti bijik2 kat badan, bila petang nak ke malam sebutir bijik pun tadak...ubat dia cumalah letak bedak sejuk kasi x panas sangat badan dia...

hari ni hantar kat rumah pengasuh dengan pakai romper baru dan kasut baru...maka budak debab tu sedikit keciwi...dok behave je dalam carseat dan x galak macam biasa...jadi keras dan even time dukung pun keraskan badan...takut kasut tu tanggal kot...budak2 pun dah ada perasaan nak bergaya rupanya...hehe aku x tau la orang lain macam mana, tapi aku memang tiap2 pagi mandikan budak debab tu siap2 dan pakai wangi2...sebab nak p rumah orang kan...biarlah nanti balik wangi2 jugak...tapi bila balik mesti aku bagi mandi lagi sekali...aku nak biarlah dia rapat dengan aku dan papa dia lebih dari rapat dengan orang lain...ye lah anak sendiri kan

ok dah aku dah menaip sambil kipas2 badan dah...berpeluh jugak menaip di kala ekon tadak ni...hukhuk harap2 cepatlah ekon tu di baiki...sauna dah aku 2 hari ni...kalau esok rosak lagi dah 3 hari, lusa 4 hari...lama2 trus selim sebab sauna free...hehe

daaa

No comments:

Post a Comment