Monday, July 26, 2010

hari ni

hari ni makcik adalah berpuasa sebab kan dah nak start posa x lama lagi dan makcik ada lagi sehari posa x berganti...sebab kes si kecik ni x aktif dulu...maknye risau trus buka puasa jam 5 petang...(eleh orang lain ganti posa berhari-hari pun x kecoh ni sehari pun nak bising...) dan hari ni harapannya semoga berjaya posa sampai ke petang dan tidak kecundang ditengah hari...jangan tiba2 nampak anak bulan time tengah hari sudah la...risau gak makcik ni...sehari pun tetap berharga tu

dan biarpun baru berpuasa sekerat hari pun x sampai dah dok fikir menu apa nak buka posa...hehehe sabaq je la kan...x dan dan sungguh nak tunggu masuk waktu maghrib ni...hmmm apa ye nak makan time buka posa...kepala masih ding dong

hari ni dan semalam time nak pegi keja mesti budak kecik tu nak ikut saje nak bagi mak dia feeling-feeling sayu kot...jangan la macam tu sayang...mama pegi keja cari duit nak sara syauqi jugak iskkk kalau sebelum ni takat rengek2 ckit pastu bila ibu dia alih perhatian dia tunjuk benda2 lain trus senyap tapi kali ni x nak lansung ibu dia dukung...br nak sua dah meraung-raung nak ikut mama dia...iskk tapi yang makcik musykil sangat bila anak pengasuh tu pun meraung sama...camno tu? owh adakah makcik telah menjadi pujaan kanak2 kecit...muehhehe feeling diva jap ayat perasan x sudah

semalam dan hari ni jugak aku batuk2...batuk yang macam nak terkeluar anak tekak dan budak kecit tu selsema dan batuk2 macam emaknya jugak...kalau aku je batuk x pe gak ni bila dia berjangkit macam kesian plak...agaknya effect dari dia demam hari sabtu malam hari tu kot...demam yang sekejap sangat...pukul 2 pagi demam pukul 7 pagi dah kebah tapi effect demam tu hidung asyik berair ja...bila nak lap asyik nak marah2 sebab orang sentuh hidung dia...

encik p masih lagi tidak menjengah selepas kali terakhir bulan lepas...kalau sebelum ni macam relax2 sebab encik p memang x muncul2 pun sebab aku breastfeed tapi bila dah start datang kena la tiap2 bulan datang kan...dan bila x datang macam2 la dalam kepala otak aku ni...owh kalau apa2 pun biarlah yang positif belaka...aminnn

hujung minggu lagi sekali nak kena pegi seminar di puncak alam dan aku dikala ni baru habis baca satu bab untuk 2 subjek dan assignment masih lagi belum terusik...ada la satu aku try nak buat tapi...nape ye macam x faham apa yang aku baca...iskkk sedih sungguh hati ni nak kena mencari talin hayat untuk selesaikan masalah ni...

okeh pegi cari talin hayat itu sebelum aku tenggelam dalam blurrr daaa

2 comments: