Wednesday, July 14, 2010

orang biasa...hidup biasa

aku dapat kata-kata ni masa fesbuk salah sorang member ofis aku...orang lama biasa la ayat pun macam power2 gak biarpun kadang-kadang boleh layan mengarut ngan member2 ofis aku yang badge baru2 ni...ye lah kan aku baru je 3 tahun keja kalau nak dikira pengalaman tu masih lagi baru dan x terlawan orang yang dah 30 tahun keja...memang sangat x sama dengan derang yang dah merentas zaman ni...

aku memang hanyalah orang biasa dan kitaran hidup aku cumalah biasa-biasa jugak...apa yang aku buat cumalah perkara biasa dan x hebat2...semuanya biasa-biasa saja...owh tiba2 ayat sangat merendah diri...tiba2 rasa sangat kerdil dan tidak punya apa-apa...

ni bukan apa ni aku cam terasa gak bila ada blogger yang suka dok nak banding2 ngan aku brapa follower aku ada, brapa readers dok masuk kuar masuk belog aku ni, brapa rating aku dekat alexa, brapa point aku dekat geng blogger, brapa akaun duit nuffnang aku...ye ye aku memang dah dekat 3 tahun kot blogging tapi follower aku cuma 60 sehingga semalam dan duit nuffnang aku yang dah selamat aku cash out takat ni cuma rm100++...so???? aku memang berblogging sekadar suka2, memang dulu ada jugak aku terpengaruh dengan kempen ko klik belog aku dan aku klik belog engko, dan ko follow aku dan aku follow belog engko tapi skang makcik dah penat...biarlah biarlah aku berblog dengan apa yang aku nak...aku suka blogging tapi aku x suka orang nak paksa2 aku...biarlah aku jadi aku sendiri...aku cuma orang biasa

tapi dalam dok kata tu ada jugak la aku follow belog member2 lain...bukan apa bila follow aku dapat kawan cyber baru yang cerita mereka x sama dengan aku dan hidup mereka seharian adalah berbeza dengan aku...dan ada jugak belog yang aku follow senyap2 dan tiap2 hari aku masuk baca cerita derang dan x tinggal komen apa2...ye lah kan aku cuma orang biasa...emo x sudah

korang kalau x suka nak baca tolong kelik dekat atas sekali belah kanan dekat butang x tu ye...sekiannn

footnote: sila kira brapa banyak aku tulis biasa dalam post ni...miahaha

3 comments:

  1. gila sedey entry hg ni pizet..hehe
    sayu je hati..tp rs nk lempang pun ade..haha...byk sgt biasa nye tu..ak lgsung tak de akaun nuffnag..lgsung tkde any byran ak dpt...hahhaa

    ReplyDelete
  2. uish..banyak tu 100++..kami puluh pun xsampai..hahaha

    ReplyDelete
  3. fiszah: lempang aku..lariksss haha

    cik ah: buka apa ada lagi riak tu yang tensen tu...mentang la dia dapat income lagi byk...so??

    ReplyDelete