Thursday, July 8, 2010

demam lagi harap2 esok kebah x demam2 dah...

sepertikan tajuk di atas awang kecit tu masih lagi demam pagi tadi dan sampai time aku balik x kebah2 jugak...aku pegi ofis hari ni sebab dok teringat keja2 yang dah sampai dateline tapi x terbuat dan bila naik ofis memang aku jadi blur taktau nak capai mana satu....dah la ada orang tu ambik kesempatan suruh aku ganti dia masuk meeting...memang bagi aku kelamkabut...adakah berbaloi dapat gaji bulan2 tapi buat keja untuk dua orang...memang makan hati semenjak orang tu ditukarkan duduk sebelah bilik aku...tensen2

dan pagi tadi jugak aku wat sejarah selepas 7 bulan jadi pengepam tegar ni aku boleh terlupa nak mengepam masa pukul 10...dah pukul 12 lebih baru aku perasan yang aku x pam lagi dan rasa keras semacam...ada macam ketul batu pun ada gak...tu la sibuk sangat buat tu la, ni la last2 boleh terlupa...biarpun lambat nak mengepam tapi hasil dia dah x marvelous macam dulu2 yang bila skali pam boleh penuh satu boleh 9oz, ni takat 6oz...memang buat aku rasa ngeri...harap2 berjaya la aku buat stok untuk bulan posa hendaknya...aminnn sekarang ni baru berjaya kumpul 6 bekas...moga esok boleh la dapat lagi 3,4 bekas ke...dah cukup hebat dah aku rasa...bukan apa budak kecit tu demam kali ni asyik mengempeng...nak ada dimulut ja...kot nak bermanja kot

hari sabtu ni secara rasminya aku akan masuk sem 6...nervous2! kelas masih lagi di puncak alam...dan lecturer semua adalah lecturer yang mengajar masa diploma dulu...dan ada satu lecturer favourite yang memang aku suka sangat, suka bagi markah tinggi2, suka bagi assignment susah gila, suka bagi ceramah yang penuh dengan informasi, suka bagi tumpang bilik dia masa aku ngan member aku ponteng kelas lecturer lain...opsss hehe sem ni aku ambik 5 subjek...harap2 boleh bawak la sampai 5 subjek tu...dah siap print nota segala dengan harapan nak study awal sem ni dan nak score pointer yang lebih baik...harap2 aku berjaya la hendaknya...amiinnn bukan apa study masa fulltime student dulu dengan study masa bekerja ni memang sangat berbeza...dulu skandal ja lebih...plus bercinta dan bergayut tu ambik masa sangat lama...hehehe

owh balik tajuk asal budak kecit tu demam semalam, awal tu macam dah kebah tup tup tengah malam demam balik dan aku syak dia demam balik sebab terkejut lepas jatuh dari buai...ye lah tinggi jugak buai tu untuk budak kecik yang berumur 9 bulan...nasib x dak lebam2 or muntah2...kalau dak menyesal x sudah la mak dia ni...huhu dan malam ni macam dah sihat ckit, last check suhu adalah 37.1 celcius...normal la tu kan? aku dah lama x ambik port suhu normal tu brapa...sebab masa peknen dulu nurse asyik tulis suhu aku dalam 36++ ja, dan assumption aku adalah demam tu bila lebih dari 37.5celcius...betul kot assumption aku tu...

suhu skrang ni panas sangat kan...aku yang x demam pun dah berpeluh2 tambah la awang kecit tu yang demam...agaknya x tahan panas kot, aku siap tadi cari daun selaput tunggul la...bukan apa tok dia tepon kata anak aku tu cacing kot, pastu dok kejan2 paksa suruh cari daun selaput tunggul dan kata aku kenal...aku tengok rupa kenal la tapi bila sebut nama ni lemah ckit...nasib la ofismate aku tolong carikan dan hantar kat rumah sebelum kuar ot...hmmm aku jugak x boleh kuar ot minggu ni...x pe la demi anak yang sakit

budak tu selain demam kena cirit-birit gak...asyik nak terberak je bila jaga...bukan banyak pun ckit2 ja tapi bahananya abis montot tu merah2, pastu dah cerdik skang ni, tau dah bila bawak g toilet tu mesti nak kena basuh berak, dah meraung siap2...hai la anak...aku plak jadi sedih...nak bagi pakai pampers tu pun azab jugak..sebab pedih kena air x hilang2 lagi kot...meraung x sudah

harap2 hari sabtu dan ahad ni budak tu dah sihat2 la hendaknya..risau mak dia ni haa nak belajar...huk huk

No comments:

Post a Comment