Tuesday, July 20, 2010

dilema

makin lama keja aku rasa kalau ikut sangat apa yang orang mintak ni boleh jadi gila dan memang la kita x boleh nak puaskan hati semua orang...ye lah memang setiap orang tu dijadikan dengan berbeza-beza sifatnya...dan berlainan pendapat dan kehendaknya...contoh macam semalam

situasi 1:
en a: ni dekat kg saya xxx ada banyak sangat anjing liar..apa xxxx ni x buat keja ka? dah la selalu sangat kacau orang lalu lalang, dok kejar budak2 balik sekolah...tolong la mai tangkap anjing2 liar ni semua
aku: baiklah encik kalau sempat nanti kami pegi wat operasi tangkap anjing2 tu semua...tapi anjing liar ni pandai cikit biasa sebelum kami sampai dia dah lari dulu
en a: buat la macam mana pun janji bebas kampung saya ni dari anjing liar
aku: baik encik nanti kami pegi ya...

situasi 2: ni kat kampung tu jugak la
puan b: awat xxxx ni mai tangkap semua anjing2 ni semua, nanti habis kabel2 telefon ni penagih dadah dok curi, orang dok pecah masuk rumah...kalau ada anjing ni orang takut la ckit
anak buah aku: la kalau dah penjenayah bagi la polis tangkap, keja kami tangkap anjing ja
puan a: ye la tangkap anjing tu jangan la tangkap semua bagi la tinggal separuh kat cini

dan petang tu puan b ni siap col ofis lak adu hal yang sama
puan b: dialog yang sama macam situasi 2 tadi la dok bising2 suruh tinggal separuh anjing tu jangan tangkap bg habis
kerani aku: la ni akak tolong la fikir ditempat kami, orang buat aduan suruh tangkap anjing dah kami pegi sana tangkap anjing akak marah plak suruh jgn tangkap semua, kami nak buat macam mana lagi (nada yang sopan dan perlahan-lahan ye)
puan b: ntah la akak pun x tau nak kata per? akak sekolah x tinggi, x tau la (eh hello ada ka kita tanya dia sekolah takat mana?)

situasi 3:
encik c: ni kenapa letak tong sampah tepi rumah saya, bau busuk nak makan pun lalu, lalat banyak, mak saya dah tua dia nak duduk kat rumah pun x selesa sebab bau sampah
ofismate aku: ok lah nanti kami pindahkan tong sampah tu jauh dari rumah encik

selepas seminggu
encik c: ni saya nak mintak pindah balik tong sampah tu letak tepi rumah saya sebab mak saya dah tua, dia x larat nak jalan jauh2 pegi buang sampah
ofismate aku: baiklah encik nanti kami suruh orang pindahkan balik tong sampah tu letak tepi rumah encik semula

selepas seminggu
encik c: ni saya x tahan la bau sampah, boleh x pindahkan tong sampah tu jauh dari rumah saya bau dia busuk sangat

apakah yang patut dibuat dengan orang2 ni??? sabar je la

5 comments:

  1. hehehe.. sorry tak leh tahan nak tergelak jugak, especially puan b dan encik c tu...

    ReplyDelete
  2. adeh..pening kepala layan kerenah orang mcm ni..

    ReplyDelete
  3. hahaha..aku pon gelak jugak..
    haram jadahnya.
    aku sarankan,ko buang daerah je semua org2 yang wat serabut tu..hahaha

    ReplyDelete
  4. kah kah kah...pening2...mcm2 kan bila kita deal ngan human being!

    pizet. selamat masuk kelas
    dah start dah ni sem baru..yeahhhhaaa

    ReplyDelete
  5. kalau jauhkan tong tu dekat skit ja dgn rumah en. C x bleh? XP

    ReplyDelete