Wednesday, March 31, 2010

lupa...

semenjak pas bersalin ari tu aku cam perasan masalah ni tp cam wat2 tatau maybe sebab dah cuti 2 bulan keje byk maka aku jd cam pelupa sebab tatau nak capai mana satu...tp ish syauqi tu dah masuk 6 bulan dah ha takkan keje byk lg...lgpun rutin aku hari2 adalah cam bese, bgn siap2, g keje, kat opis wat keje, blk, wat keje rumah dan rutin itu adalah sama setiap ari...
cuma yang aku wat derk selama ni adalah kerna ia adalah menda yang bukan melibatkan syauqi ngan laki aku...nasib la kan mereka adalah keutamaan daku skang...tp ada gak menda2 penting yang aku terlupa tu adalah seperti:
1. lupa nak col besfren aku time sekolah menengah yang kat spital tanya kabar dia pasal nak g agak jauh jugak.
2. lupa nak sidai bj yang dah siap basuh...nasib la ada encik somi tolong....
3. lupa nak col sesapa yang ada hal pasal keje or personal...padahal urgent...huhuh
4. lupa nak basuh botol susu...owh nasib pg tu kemas beg prasan
5. lupa nak update blog...muehehe aku boleh je blogwalking masuk blog orang tp in the end last2 off pc tdo...sadis tui
tp rasanya semalam paling melampau kot sebabnya aku blh jer tinggal purse atas meja dan moment yang aku tersedar purse aku tertinggal adalah masa kat umah aku cr nak byr duit pengasuh syauqi...lebih kurang mcm ni la cite dia

meja aku kat opis tu memang semak ya amat so aku memang x perasan aku letak purse disebalik buku2 ngan fail atas meja tu...tepat jam 5 trus jalan malas blk rumah, bwk keta pun malas tp ada hati nak kuar ot petang tu...blk umah solat, time ni aku x ambik lg dak kecik tu sebab niat nak p ot kan...

tunggu my hubby blk tp x blk2, then cam cancel niat nak p foging time ni dah jam 6, hajat ati nak p ambik syauqi n bayar upah pengasuh...haa time ni br la aku cr purse aku tu....puas merata aku telek, belek still x jumpa, trus col my hubby tp x dapat then col ofismate aku tanya ofis dah kunci blum...

sanggup wey aku patah blk ofis dengan harapan ofis blum kunci tp time aku sampai dah jam 6.30 sapa la nak biar ofis ternganga x kunci kan? kan? blk je la aku ngan ati gundah gulana

pg besoknya aku g opis nasib baik purse tu masih ada lg atas meja ditimbuni buku2...alhamdulillah duit apa semua x berusik...(nasib la meja aku tu bersepah....muehehe boleh dak kira macam tu)
agaknya aku kena makan kismis byk2 kot bg x lupa sangat aku nak periksa ni bulan depan asyik lupa je belaka...huhu

3 comments:

  1. ada hikmah meja bersepah..klu cun da kmas sgt senang je org bedal purse hg tu..da mmg rezeki hg weh..klu bukan rezeki ilang ak rs..hehe...lupa pon takpe weh..hg da ade baby..mknanye salah satu urat igtan hg terputus mse beranak dlu..hehhenormal la tu..tp jgn lupa plak da ada bby....hehe

    ReplyDelete
  2. kak syida: tua pun you still older than me :P

    makteh: tu la nasib gak terlindung...kalau x nangis la aku...dah la br gaji time tu...

    ReplyDelete