Thursday, May 17, 2012

tok dan cucu

hari ni kira hari terakhir la tok mengasuh si cucu berdua tu...macam-macam hal la jugak bila tok duduk dengan cucu ni..haha kadang tu layan jugak bila tok dok cerita pasal cucu-cucu dia, ye la kan cucu mak aku baru masuk 3 orang kalau nak banding dengan mek aka ibu mertuaku dah nak masuk 26 orang..jauh sungguh la beza..bila sikit sempat lagi terlayan

hari first dok ngan cucu macam ok ja, aku goreng kuey tiow siap-siap pagi tu...encik hubby cuti tapi pegi training untuk sukan weekend..balik petang tu syauqi dok tido kat depan, syaza lam bilik..tok kata syauqi x mau tido...dah paksa pun nak tido depan tv jugak...aku pesan la budak tu kena paksa tido lam bilik baru cepat lena..kalau x macam tu la dah kul 5 baru nak tido petang..malam macam rutin biasa balik...abang aku datang rumah plak malam tu...tapi still tido waktu biasa jugak

hari kedua x sempat masak apa-apa untuk breakfast, encik hubby belikan nasi lemak, mee untuk syauqi...syauqi x makan pun mee, tok kata syaza plak makan ayam, tok makan nasi saja..tapi cucu punya pasal ok ja...susu minum 3 bekas ja..tok plak kalau cucu x mau bukan dia nak paksa sangat

hari ketiga..en hubby beli nasi lemak 2 bekas...sampai petangnya mak aku x masak..reason kenyang sampai petang...dok gaduh nasi lemak bukan lauk ayam...cucu dia x leh dok usung ayam macam sebelum tu...sepetang dok bercerita pasal cucu-cucu dia, apa syauqi buat, apa syaza buat..dok kata syaza bagus la apa la, syauqi plak asyik dok x mau buat bila disuruh

hari keempat...aku balik dua-dua dah sambut depan pintu...moment paling best kot bila balik rumah...petang ni kena upah apa-apa la dekat dua orang tu...hihi petang ni apa cerita plak tok dengan cucu tu...sorang makin petah bercakap sorang lagi dok tunjuk-tunjuk apa dia nak..bergaduh pun ya jugak, kalau buas main sesama pun ya jugak...karang jap lagi boleh la tok rindu-rinduan cucu plak minggu depan

1 comment:

  1. saya pon suka kalo anak2 dijaga oleh nenek mereka.. dapat kasih syg sepenuhnye dari nenek mereka.. tapi, apekan daya..nenek dorang jauh.. sesekali jek boleh manja2 ngan nenek dan tokki..:)

    ReplyDelete