Monday, May 14, 2012

bukan rezeki kot

tadi pagi gigih ni pegi nurseri yang dekat dengan ofis sebab nak tanya kalau-kalau boleh nak letak kenit berdua tu dekat situ..tapi agaknya bukan rezeki kot, cikgu situ cakap dah penuh then kalau nak daftar pun untuk tahun depan boleh la kot...hukhuk bukan rezeki kot syauqi dan syaza duduk situ...sambil-sambil tu aku tanya la jugak hal-hal dekat taska tu

dekat situ ada taska dan jugak tadika..taska untuk bawah 4 tahun..kalau nak letak anak kat tadika dan jugak taska pun jugak boleh sebab dalam ruang yang sama ja..taska kanan, tadika kiri, kalau hantar anak lebih dari sorang ada jugak harga diskaun...kalau tadika rm100 untuk separuh hari, full day campur daycare jadi rm240, tu untuk pukul 7pagi ke 7 petang..kalau ambik awal pukul 6 jadi la rm220..kalau hantar 2 orang anak jadi la rm180 kot sorang...

dan bila jawapan dia kata dah penuh aku rasa macam lega..eh bukan patut sedih ka? haha tapi masa aku tengok condition kat situ aku rasa x best..kenapa? yang tu aku x dapat nak pastikan..sama ada bukan dari bayangan aku ataupun memang lumrah tadika memang macam tu

masa aku sampai tu ada ramai la jugak budak-budak kat situ mungkin ada yang half day ada yang full day tapi suasana agak bising bila dah ramai-ramai, taska plak cuma ada 3 orang cikgu untuk 22 orang kanak-kanak, tempat bagi aku agak sempit dan pendapat aku jugak macam x selesa nak belajar...kalau tahun depan plan nak masukkan syauqi ke tadika mungkin bukan jugak disitu kot

apapun kena cari plan b plak..tadika dan taska lain...ada suggestion kah untuk area sungai petani ni???

2 comments:

  1. semua ibu nak kan yang terbaik untuk anak2 mereka kan~ :)

    ReplyDelete
  2. waaahhh...22 orang budak ade 3 guru jer...hurrmm...memang kene pertimbangkan betul2 tu..

    ReplyDelete