Thursday, May 31, 2012

sakit hati

rasa mahu marah sangat-sangat tapi tak pandai nak gunakan bahasa kasar-kasar so bila call untuk tanya hal ni masih lagi guna bahasa sopan-sopan...

aku order ipad2 wifi+3G pada 10 may 2012...excited ni nak leburkan duit untuk beli gadget ni..dengan harapan berguna la untuk sefamili...tapi entah kat mana silapnya till today ipad tu hanya dalam mimpi kot...

order-10hb
confirm order-15hb ok ni salah aku kot sebab x submit email dekat depa kata dah byr..
dia balas kata ok dah dalam proses
17hb5 call dia kata order dah confirmed tapi barang adalah out of stock
22hb call dia kata barang tu dah post dan petang aku dapat..time ni seronok okeh tapi....

masa dok godek-godek tu barang adalah salah send tu cuma WIFI ONLY...aku hantar balik dan sampai hari ni barang still lagi x sampai-sampai...dok pending kat mana memang aku x faham...alasan out of stock tu memang x masuk akal..kalau dah out of stock kenapa masa orang order tu tulis in stock..x pandai kira stock kah?

mesti korang tertanya-tanya why x beli kat luar ja..aku pegi dah kedai barang tu kat kedai x ada..bila tengok kat web ni tulis in stock..maka gigih la beli kan skali jadi macam ni...buat orang macam gila bayang je..aku tengok lori GDEX tu macam apa ja skang ni..sangat-sangat sakit hati

ohh company yang aku order barang tu adalah LAZADA..kalau tengok skang ni banyak sangat iklan dia merata-rata buka web mana-mana mesti ada iklan..lagi menambahkan sakit hati aku..serius sangat geram, dan komen aku untuk company ni adalah:



LAZADA IS SUCK
updated: selepas beberapa sesi call-call semua aku decide untuk refund duit saja dan kalau ikut dia kata dalam masa 2-3 hari dan nak tunggu tengok apa jadi plak...sabarlah hati

4 comments:

  1. salam kenal...

    wah kalau kene kat papa mifz pun mau hangin satu badan...

    ReplyDelete
  2. Risiko beli online mcm ni la.
    Mintk refund duit semula...
    Sabar je la dgn company ni..

    ReplyDelete
  3. kalo beli on9 nih memang banyak risiko.. sebab tuh saya suka beli gadget2 nih kat kedai terus.. baru puas hati..

    ReplyDelete
  4. uikkk benda mahal camni sy tak berani beli online..:-)

    ReplyDelete