Tuesday, May 15, 2012

personal? public?

sejak dua menjak ni aku rasa macam hak privasi aku dah x privasi..bukan apa bila nombor telefon bimbit aka nombor henset aku pun semua orang yang aku x kenal boleh call dan tanya macam-macam memang sungguh aku x suka...personal ada personal kot, yang bermaksud bukan semua orang boleh dapat sesuka hati..kalau macam tu baik jadi public phone ja..tapi motif aku nak cakap ni bukan nak kata aku x suka depa ni call aku cumanya bila hal-hal berkenaan keja lebih baik call no ofis kot..nombor telefon bimbit aku tu adalah tu hal-hal peribadi sahaja...

even sampai satu tahap aku macam dah fobia nak angkat bila ada nombor aku x kenal call ke nombor henset aku..nak plak skang ni henset aku dah gelong..kalau sapa-sapa call aku ja dengar, orang di sana x dengar..tu pun ada jugak yang call nak buat aduan la, nak lobi untuk jual racun la, nak jual insuran, nak jual produk..macam-macam ada nasib hampa la telefon aku dikala telefon aku rosak ni...bila depa-depa ni call rasa macam x mau tukar telefon baru, bila nak call sedara-sedara, kengkawan mula la tensen sebab telefon rosak..hukhuk

balik hal asal..tapi sungguh la x suka bila orang aku x kenal call henset aku...kemarin jual produk apa ntah...dok gaduh x dengar la apa la..last-last aku putuskan line ja..padan muka..sungguh aku x suka

4 comments:

  1. betoi2...kak pun sama...bila waktu keja, talian ofis ada sibuk nak call henpon. mmg hangen gak. takkan jawab nyer hahaaha....

    ReplyDelete
  2. aty jarang angkat kalau nombor tak kenal..melainkan no familiar macam nombor bank kutip hutang..muwahaha..;p tapi betul..aty susah nak jawap kol..lelagi dah beranak kecik ni..hp pon tah mane2 letak...huhu

    ReplyDelete
  3. mana depa dapat nombor tu..? kadang bertabah je layan walaupun dalam hati dah decide 'tamau n xkan beli!'

    ReplyDelete
  4. aku sound ja boss aku a.k.a kanan aku sbb suka suki bg hp no. aku kt public... nk b'urusan sila tggu aku kt pjbt... jgn sibuk2 nk kol hp aku... hp aku tuk family & kwn2 aku je... hahaha... =) yg laen2 sila pki no tpon pjbt ye.. anda akan dilayan... no worries...

    ReplyDelete