Friday, May 11, 2012

dera bayi

sekarang dok kecoh pasal pompuan yang dera anak dia tu kan..sungguh sampai hari ni lansung aku x tengok...cuma tengok gambar dalam paper dengan gambar belog-belog yang komen...bukan apa aku ni x kuat semangat..satg kalau tengok entah bila plak aku nak lupa...asyik teringat-ingat nanti..lebih kurang macam dulu kes yang kelar anak dia sampai isi perut terburai tu..sampai sudah aku x tengok..kesian kat budak tu

tapi macam kes baru ni yang dekat sp jugak tu, budak skolah yang bagi lemas anak dia tu...aku rasa kagum..haha orang-orang yang macam ni aku rasa Allah memang masih lagi sayang dekat depa..dia beranak sorang-sorang, bagi lemas anak dia dalam baldi, letak lam beg skolah, boyfren mai ambik nek moto pegi tanam..kronologi jalan cerita dia memang aku kagum...aku beranak pun kat spital..yang perlu dibantu, dah beranak nak bangun pun x larat..kena tolak ngan wheelchair, jalan kepit-kepit apatah lagi nak naik motor kan..tapi dia..wow sampai hari ni aku kagum dekat budak tu..haha moga Allah bagi kesedaran dekat dia dan jugak pompuan yang dera anak dia tu..mungkin masa dia pun apa situasi dia dan keadaan hidup dia..moga dia dapat kesedaran hendaknya...nasib budak tu pun dah terbela kan..ada keluarga angkat jaga dah

dalam kes-kes macam ni nampak la orang malaysia ni masih lagi prihatin kan..cepat ja marah2 kat orang tu termasuk yang rakam sekali kena tempias dia...marah sungguh semua orang...(aku x tengok maka x tersimpan rasa marah..kalau tengok dok teringat-ingat dengan marah berbulan-bulan..)


2 comments:

  1. yaa..sokong..xpayah tgk..trauma melebih2 nanti..

    ReplyDelete
  2. kami pn xtgk, tp kami baca komen ja..mula2 kami nk marah, tp laki kami ckp kita xtau situasi sebenaq, sampai yg rakam kena sumpah seranah.bila kami tgk video pengakuan akak yg rakam tu, br tau.kiranya org2 yg marah tu patut berterima kasih kt dia..seb bek kami xtgk jd kami pun kurg rasa marah..hehe

    ReplyDelete