Thursday, May 13, 2010

indahnya kalau...

indahnya kalau aku dok kat rumah je sehari-hari kemas rumah, masak2, tdo..(owh tu memang wajib ada lam list) gardening, bley la aku sambung hajat aku bercupcake, bercding, bercross-stich, berscallop...wahh byk ber.. ni hehe

sungguh tatkala tengok jiran-jiran aku banyak yang fulltime housewife ni memang aku jeles, sebabnya derang ada masa melihat anak membesar sepenuhnya, aku plak pagi2 dok sibuk2 bersiap pastu tinggal anak pengasuh, petang baru ambik tu pun kalau x dak ot kalau ot maghrib baru ambik..dah tu main kejap ke dalam pukul 8 lebih si syauqi ni dah tdo...byk mana je masa yang aku spend dengan anak aku, dan bila kadang tu dia merengek x nak tdo sebab belum puas main tapi mata dah mengantuk memang ada rasa tersentuh ckit kat ati ni...

tp walau jeles macam mana pun aku still kena kerja...hukhuk aku bukan orang kaya kaya utang adalah..errr kalaulah aku ada saving 100k kan kan pastu dapat duit royalti ka apa kan bila aku ada ilham buat lagu nih...haha bak kata abang aku...
"tunggu la abg menang power root dapat sejuta nanti blh la buat bisnes" 
walhal dia tu x penah hayat pun minum power root..bila nak memang aku pun tatau...haha

tapi kadang tu bila tengok orang bawak anak naik motor je time panas tengah hari, x pun kadang tu time hujan bawak anak naik motor, kepit kat tengah naik tiga orang sekali plak tu sungguh aku rasa bersyukur, sekurang-kurangnya aku ada kereta dan boleh bawak anak aku naik kereta kemana-mana, x berpanas dan berhujan...memang aku bersyukur Alhamdulillah

footnote: hari ni encik somi jadi mr mama sebab aku kena keja, pengasuh mintak cuti anak dia demam so emcik somi jd mr mama kejap...muehehe ok kot mengasuh hero dia tuh

5 comments:

  1. wah! bestnya suami pz jaga si kecik tu kat umah.

    ReplyDelete
  2. demam la plak awang tu. tok dia x tau pn, x bgtau.

    ReplyDelete
  3. puteri kurekure: dia jaga tp kita kena balik gak masak...hehe

    kak syida: bukan syauqi la demam tp anak pengasuh tu

    ReplyDelete
  4. mula2 aku baca cam nak cerita panjang lebar je.. tup tup abis lak citer ko nih!! aku babap kang!! hahaha... sila sambung karangan ko menjadi 350 patah perkataan!!

    ReplyDelete
  5. owh cikgu bahasa dah marah2...nanti pizet sambung lagi...muehehe

    ReplyDelete