Tuesday, May 11, 2010

bukan aku yang bersalah...isk

korang penah x alami situasi macam ni korang kawan baik ngan si A ni kira baik yang x lah baik sangat cuma ngam2 gitu ja...pastu ngan si B pun baik jugak tp lebih ckit dari baik ngan si A...nak jadi cerita satu hari korang gaduh ngan si B kiranya dah tak bertegur siap delete frenlist dari facebook lah kiranya...

pastu si A p berkapel ngan si B...jadi la x bertegur gak ngan si A sekalilah kan sebab dah gaduh ngan si B, yang si A kapel ngan si B kena la tempias skali...

pastu satu hari tu ada satu kejadian x diingini tp aku malas nak story panjang2 kejadian tuh...hehe dan masa kejadian tuh haku yang turut terlibat tp x diberi hak untuk buat penjelasan dan dituduh bersalah...owh memang kejam...dan si A turut mengecop aku sebagai punca kepada kejadian aka si busybody...lagi kejam

dan lepas kejadian x diingini itu jugak aku dengan itu berikrar chewahh konon x nak ambil tahu hal si A dan si B ini...lantak korang lah apa yang nak jadi pun aku peduli apa...kan kan dan si A masih lagi menten hubungan kasih sayang dengan si B ini

nak jadi ceritanya si A ni terpaksa bercinta jarak jauh dengan si B, sorang di utara, sorang di selatan dan pada masa itu aku bekerja bersama si B, kira satu ofis lah...dan yang x bestnya si B ni berlaku curang pada si A tp disebabkan aku dan member teraniaya aku dan berikrar kan x nak ambil tahu dah pasal derang ni so ambil pendekatan x nak ambil kisah, ye lah nanti dicop busybody lagi...sape la aku nih...hambik kau

lama jugaklah si A ni kena tipu idup2 ngan si B dan dipenghujung hubungan sah2 la berpisahkan....tapi yang x bestnya si A ni boleh salahkan semua member2 yang keja sekali ngan si B kata berpakat x nak bgtau dia...owh skali aku pun kena jugak...apa kes tu???

dan sampai sekarang jugak si A ni macam x boleh memaafkan semua orang yang x bagitau dia kata si B ni curang kat dia...patutkah itu?? padahal hint2 menandakan si B tu curang memang jelas dan nyata...

kemusykilan aku adalah:patutkan aku bgtau si A apa yang dah berlaku atau buat tatau je...tp memanglah aku x nak lg digelar busybody...cuma rasa x best bila hilang sorang kawan...kawan itu memang berharga biarpun sorang

footnote: si B ni dah selamat berkahwin dengan orang lain...moga berbahagia la hendaknya...

7 comments:

  1. buat x tahu je la pizet..dah awal2 orang nak tulun,dikatanya bizibody..sape suruh kan..

    ReplyDelete
  2. awat aku rasa mcm kenal ja insan2 yg bernama A dan B ni???

    tp seriously, buat bodo ja. org mcm ni x bleh layan. lama2 sedar sendiri la.

    ReplyDelete
  3. isk. kalau kite kan, tak jadi kawan pon tak pa aih...malas nak amek tau kalau dia dah sound camtu.

    tu la org skarang, kalau ditegur kata bizibodi. tapi bila disenyapkan, kata bersubahat.

    boarkan je la dia tu. menyampah pulak kite ngan dia. hahaha~

    ReplyDelete
  4. huh~~ complicated-nya! *sweat*

    ReplyDelete
  5. A eh B

    eh bukan bukan bukan...

    pizet, buat tatau jer...
    buat apa nak amik tau hal depa.. cam budak2 tak matang jer tu.. takpe.. nanti2 B tu paham kenapa org tak sebarkan kisah kecurangan si A..

    ReplyDelete
  6. dicup: tu la nnt dia kata aku bizibody lagi

    kak syida: you know them...muehehe

    deadgorgeouszaza: x yah kawan eh...tu la rasa cam nak biar tp macam sayang nak hilang kawan

    kak syuhada: complicated ker? nak kain lap peluh...hehe

    ena: terbalik sudah, si b yang curang sebenarnya...hehe

    ReplyDelete
  7. pz, zaza tu adalah kite ok. terguna id adik lak. hahahha~

    ReplyDelete