Wednesday, March 28, 2012

demi masa

eceh...sungguh la belog ni dah timbul tenggelam..haha kat rumah dah rutin-rutin harian kerja-kerja rumah maka last-last tertdo dengan anak dara...ataupun sungguh-sungguh penat dan terlena maka x ada la sesi blogwalking, facebooking, update belog..hatta i-class yang wajib dibuka untuk sesi e-pjj jugak tergendala...

minggu lepas sangatlah susah hati..dah masuk semester baru tapi bulan ni agak miskin nak bayar yuran yang secoet pun semput..padahal aku rasa orang lain ambik subjek lagi banyak dari aku..tapi sungguh Allah itu maha mendengar..jangan jemu untuk berusaha maka nanti akan Dia tunjukkan jalan pada kita...usaha itu kena lebih dari bertawakkal..insyaAllah sebelum dateline sempat jugak aku nak bayar yuran...sumber? haha biarlah rahsia

tapi buku masih belum sempat aku jenguk atau kuis-kuis pun..huhu kena lebih rajin nih...kalau x sesia je usaha dengan plan-plan semua...rutin aku di hari-hari kerja adalah
pagi:bangun siap-siap pegi kerja..kalau awal dari pukul 7 sempat la aku buat bekpes semua
petang: balik kerja, mandi-mandi solat dulu, dalam pukul 6 baru ambik budak 2 org tu, biasa aku basuh botol siap-siap dengan sterile, masak air panas in case syauqi balik-balik trus nak susu, dia kalau adik dok ngempeng slalu jeles nak susu jugak
pukul 7: kalau belum letak nasi, baru letak nasi, bagi mandi 2 org tu, aku siap-siap nak solat maghrib, sambil siapkan depa, tukar baju-baju dalam beg depa dengan tambah pampers bekalan untuk esok
pukul 8: bagi si anak dara ngempeng kejap sambil sambung masak-masak...biasa aku spend dekat dapur memang lama sebab iklan banyak dengan budak 2 org tu
pukul 9: makan malam, siapkan botol susu, susu, air panas, ni dah preparation nak tdo dah...sebab waktu malam memang kami x keluar dari bilik, bawak masuk botol susu, air panas letak kat hujung tilam syauqi
pukul 10: anak dara sure ngamuk dah nak tdo..selalu la time ni aku terbabas tdo skali...kirim salam la nak bangun balik mengepam ka, surf tenet ka, baca buku ka

dan rutin tu sama jugak besok-besoknya selagi aku berkerja..cuma mungkin tambah sesi melipat baju, sesi sapu sampah, sesi lap lantai yang tumpah, iron baju keja..hukhuk ada ke pembantu yang boleh tolong aka doraemon... leh la ringan sikit kerja-kerja rutin di rumah ni

macam mana la orang yang anak ramai-ramai kan? kerja-kerja rumah plus uruskan anak-anak membesar yang macam-macam peel ni..dah jadi mak orang baru paham macam mana penatnya mak jaga aku dulu...even mak aku kata kat syauqi...tu baru sebelah kaki mak hang ja tu..nampak sangat aku dulu lagi lasak dari dia

5 comments:

  1. 9 baru makan?

    hu3 mau pengsan kalau kami... sbb mmg dr kecik kol 7 last makan... kot x, ppitam2 kelaparan he3

    ReplyDelete
  2. ang mmg lasak. aku ja anak yg bersopan, pandai jaga diri dan x buas >:) (jatuh pokok, terjun sungai, tumbuk anak org dan lain2 aktivti tidak dikira muahahaha)

    ReplyDelete
  3. lia: tu hbs cepat dah tu..haha kadang2 terlebih cepat dapat la 8 ke 7..tu jarang sangat2lah

    kak: cheh sopan la sangatkan

    ReplyDelete
  4. ahahahhaaa... aku kot yg paling x buas.... ms kecik2 dulu..... kira shauqi memang x nakal sgt la tu.., ehehhee

    ReplyDelete
  5. dah tau la mana mainya lasak si syauqi?? hehehe

    ReplyDelete