Wednesday, February 23, 2011

rezeki setiap anak tu memang dah ditentukan...

dah nak masuk 33 weeks dan perasaan pun makin berdebar-debar...banyak yang terfikir dalam kepala, banyak lagi benda yang masih belum settle harap-harap menjelang masa aku bersalin nanti semua kerja-kerja dah siap...boleh bercuti dengan aman dan check list senarai barang baby pun semua dah list sebagai settle...amiinnn

dan salah satu yang bermain dalam kepala adalah biarlah kali ni boleh menyusukan anak aku dengan jayanya sama macam abang dia dulu dan hopefully lebih baik lagi...kalau dulu aku x berkesempatan 24jam rooming dengan syauqi biarlah kali ni aku diberi badan yang sihat dan lepas bersalin boleh sekatil dengan baby...biarlah kali ni melalui sakit bersalin yang normal (sangat berharap hari isnin ni doktor pakar akan cakap benda yang baik-baik sahaja)

dan betul la orang cakap yang berlalu tu jadikanlah pedoman...kalau dulu aku mampu bertahan setahun 2 bulan kali ni biarlah genap 2 tahun insyallah...kalau dulu aku berjaya fully breastfeed syauqi tanpa bantuan formula harap-harap kali ni pun macam tu jugak...biarlah masa syauqi dulu rezeki dia x melimpah ruah x sempat nak penuh freezer macam orang lain...cuma kais hari ni untuk esok tapi tetap cukup untuk dia dan harap-harap untuk adik dia lebih baik lagi...insyaallah

tapi serius masa aku bfkan syauqi dulu tgk belog orang lain asyik letak gambar susu penuh freezer memang aku jeles...sebab freezer aku x macam depa tapi nak buat macam mana dah takat tu ja rezeki anak...biarlah x penuh freezer tapi jangan x cukup susu...tapi biarpun dah berpengalaman bfkan syauqi tetap terlintas dalam hati mampukah aku bagi cukup susu untuk adik syauqi...harap-harap berjaya la hendaknya...macam-macam usaha dah dibuat demi nak jayakan penyusuan kali ni dan harap-harap usaha tu berbaloi...amin

6 comments:

  1. Semoga berjaya... Akak pun kali ni nak try fully bf...

    ReplyDelete
  2. insyaallah..harap semua berjalan lancar
    syauqi dlu bersalin c-zer ke pizet?

    oh ya, masa mengandung ni dah digalakkan mkn benda2 yg leh bykkan susu tau..

    cam sy, dah start amek supplement shaklee teruatama ESP..

    ReplyDelete
  3. mummy dasy: gudluck kak...

    rose: pz hari tu normal tapi demam anak kena masuk nicu...hari ke3 br leh bf

    ReplyDelete
  4. insya allah yakin dalam hati kita boleh susukan anak kita dengan jayanya..selebihnya kita doa dan tawakal pada allah..

    time hadif dulu pon. stok saya cukup2 makan jugak dlm freezer tu

    ReplyDelete
  5. samala kita pz..terasa jugak kali ni pegnen xbanyak perhatian di bg pada sikecik dlm perut ni sebab sibuk menjaga abg yg tgh lasak..huhu..tp mmg berharap wpun dh ada pengalaman biarla adik dia ni dpt penuh 2 tahun..ni pun xsabar nk kumpul stok balik..mudah2an Allah permudahkan niat kita..:)

    ReplyDelete
  6. insyaallah boleh punya....teruskan usaha menggali ilmu2 penyusuan susu ibu ye..salam perkenalan dari ayu..

    ReplyDelete