Wednesday, February 9, 2011

bukan x boleh tapi malas...

aku rasa semenjak dah kawen ni macam satu tabiat plak yang aku biasakan dan encik hubby pun memanjakan dan membiarkan tabiat aku tu berterusan sebabnya lepas kawen ada setengah benda yang sebelum kawen boleh ja aku buat tapi dah kawen macam orang x reti dan kalau boleh memang aku x kan buat antaranya:
-isi minyak keta sendiri...aku memang malas nak isi minyak keta kalau boleh sampai dah berkelip2 baru aku pegi stesen minyak dan biasanya encik hubby akan bawak pegi isi minyak keta..padahal yang bawak keta tu aku, dia nek moto ja g keja
-ambik duit kat atm...padahal kat bawah ofis aku ni ada dua atm, satu bank islam satu lagi cimb dan aku seboleh2nya sanggup lg bg dia pegang kad aku dan aku cuma mintak duit kat dia ja tiap2 hari...
-check angin tayar keta, ni lagi satu tabiat malas aku...hehe bawak je keta nak isi angin pun malas
-buangkan sampah...selalu aku bungkuskan ja siap2 dan encik hubby pegi buang
-bawak keta pegi basuh...padahal masuk mesin ja kan tu pun malas nak jejak...tapi nampaknya minggu ni kena la pegi jugak dah macam kelabu asap dah keta tu

oh dan semalam aku berjaya pegi isi minyak keta sendiri dan nasib baik stesen minyak tu ada assistant tolong isikan minyak, aku cuma pegi bayar kat kaunter ja...bagus2 lepas ni mesti aku jejak kaki lg ke sana...tapi bab2 lain tu alahai kena la jugak buat sendiri...dah berjauhan kan...lepas ni kena buat countdown la bila encik hubby nak balik kursus boleh aku x yah buat semua2 tu...haha (masih lg x insaf)

1 comment:

  1. hehe kita pompuan memang maleh pun wat keja remeh2 cmtu.. :P me too..

    ReplyDelete