Monday, February 21, 2011

catatan: on 32 weeks pregnant

semalam demi nak pegi check perut dan scan perut maka telah ambik cuti...lain reason ambik cuti adalah sebab encik hubby balik...yeay boleh la bermanja2 sekejap kan (sila muntah tempat len yer) dan memang berbaloi pun ambik cuti dekat klinik pun ambik masa setengah hari...dari timbang berat, ambik bp, ambik urin, tunggu jumpa doktor, masuk jumpa doktor, scan perut, kuar balik ambik urin, tunggu result, masuk balik jumpa doktor, kuar balik g ambik ubat, masuk balik jumpa doktor pastu scan bb lagi skali...dan dapatlah next appointment jumpa pakar...hukhuk

ok2 ni baru betul2 punya cerita...semalam adalah appointment untuk scan bb untuk tgk condition dia kat dalam tu macam mana...boleh ke x bersalin normal ibu sihat ke n macam2 lagi la...pegi klinik rasa dah habis awal dah tapi ada lg yang lebih awal sebab masa aku sampai tu belum lg pukul 8 tapi dah dapat nombor 30...dasat2 tunggu punya tunggu kul 8.30 baru panggil untuk timbang berat then lepas 10 minit baru panggil untuk check bp...dah check bp pegi lak makmal untuk ambik urin ngan hb...pastu proceed ke tempat menunggu nak jumpa doktor...dapat lg 5 turn ingatkan dah cepat suh encik hubby datang skali kau tunggu dalam sejam gak la br leh masuk jumpa doktor

then doktor scan bb semua dia kata bb ok, sihat n semua la pastu dia tanya ada masalah apa2 tak, aku pun gtau la kata sakit pangkal paha, dia kata maybe kencing kotor suh g lab balik ambik urin untuk check dan hasil dia memang ada trace kencing kotor, doktor suh g farmasi ambik ubat...jalan lg g farmasi lak...pastu dah ambik ubat dia dok tulis2 kat buku tu nampak result yang aku g scan swasta tempoh hari...yang tulis pasal uri rendah tu trus dia scan lagi skali dan memang uri naik x habis...ada naik dan ada lagi tinggal kat bawah...kena refer pakar next monday..hukhuk

dan wish aku kat diri sendiri masa ni adalah biarlah uri tu naik sepenuhnya sebelum aku bersalin...nak la x dak masalah bersalin ni...x nak la macam last bersalin...bb kena masuk nicu la, aku demam la, kena induce la, mintak2 la dijauhkan induce2 ni...

oh masa scan kali ni pun x nampak sgt bb lindung dengan paha dia x nak kasi mama ngan papa dia tgk kot...tapi doktor jangka adalah pompuan..ptg kemarin jugak aku dengan semangatnya beli gown segala...kalau kuar nnt ada bird jugak aku kasi sedekah ajelah gown segala tu dekat sapa2 yang bersalin anank pompuan...kalau x hepi gak la dah dapat sepasang nnt... :)

1 comment:

  1. berkampung je la kt klinik tu ek..seb baik sisuami ikut aje..hahaa.dpt sepsang seronok nye :)

    ReplyDelete