Thursday, February 17, 2011

realiti kehidupan

ini adalah entri membebel kerana rasa tidak puas hati

aku kengkadang suka gak berblogwalking dan terjumpalah macam cerita dan macam2 benda, ada yang best dibaca dan ada yang x best untuk dibaca, ada yang sedih ada yang suspen dan ada yang menggiurkan (err ni bila jumpa blog shopping online ngan blog masakan...hehe)

dan recently terjumpalah blog pasal cerita2 kehidupan yang bukanlah satu fairytail tapi satu cerita ngeri bg aku...sebabnya pencerita adalah orang yang menderita bagi penilaian aku la...ada sedih dari tulisan yang ditulis tu...dan memang aku sangat anti dengan perampas laki orang ni...serius x kesah la laki orang ke, boyfriend orang ke, tunang orang ker...apa dan x cukup laki kat malaysia ni nak ambik hak orang...

kalau dah kemaruk sangat cari la biarpun lombok ke, negro ke x kesah lah janji bukan berstatus hak milik orang lain, dan memang setengahnya guna ayat nak berkongsi kasih tapi apa kes bila dah dapat kongsi kau nak kebas untuk diri sendiri...sangat unfair ok...tidakkah anda tahu yang dunia ini bulat dan allah itu maha mengetahui...dan bila dah buat benda x baik tu akan ada balasan dia esok hari...memang la mendirikan masjid itu baik tapi masjid disebalik keruntuhan masjid lain...sangatlah tidak baik...malah berdosa lagi

aku bukanlah hakim tapi dari segi pembacaan dah boleh dinilai dari kedua2 blog, satu blog yang laki kena rampas satu lagi blog yang merampas dah boleh nampak perbezaan...dari segi ayat yang ditulis dah nampak x cukup pembelaan...dah nampak sapa yang salah sapa yang menderita...dan satu yang aku x faham adalah bukankah kita sama2 perempuan...tidakkah anda tahu merampas hak perempuan lain adalah satu yang kejam dan x berperikemanusiaan...dan no wonderlah ada satu paper hari tu cakap yang orang malaysia ni makin kejam dan x bereprikemanusiaan...dan aku percaya memang pun!

err korang nak link ker? rasa cam x gamak plak aku nak bg...huhu

note: x pasal2 en hubby kena quiry ngan aku lepas aku baca blog derang2 ni...doa aku biarlah kami kekal dan x terjadi seperti cerita2 ngeri ini...mintak dijauhkanlah amiiinnn

5 comments:

  1. pernah gak baca blog tu..maybe blog yg sama..

    yg jd mangsa rampas tu ade 2 anak kan?

    ReplyDelete
  2. lain kot rose sebab yang pz bc ni ada 3 anak, hubby dia cerai dia masa dia peknen anak ke3...dan yang merampas bleh gak buat blog bercerita konon dia x bersalah

    ReplyDelete
  3. pompuan yang merampasl laki orang ni adalah pompuan desperate tak laku. dah tade sape nak kat dia... so janji ada... tak kira laki orang ke... atok orang ke.. dia kebas je.

    *geram ni sebab the same thing happen to one of my family member

    ReplyDelete
  4. sedih. :( :( apatah lg yg menderita tu kan, lg teruk. :(

    semoga k.pzet ngn papa sob bahagia sampai akhir hayat. :P

    ekkk, bg ler link citer kat atas tu... (-.-')

    ReplyDelete