Monday, April 5, 2010

dah setengah tahun

rasa macam baru je lahirkan die...macam terasa lagi sejuknya bilik labour rooom tu...macam terasa lagi betapa perit tekak aku time nak lahirkan die, dengan kepala weng2 sebab demam time tu....ni dah masuk 6 bulan dah... dah setengah tahun dah anak aku tuh...huhu cepat btul membesar...cam x puas lagi aku belek2, gomol2, cium2, peluk2...nnt silap2 dah berlari plak...
kemarin adalah sesi timbang syauqi untuk 6 month x de cucuk pun nnt setahun baru cucuk plak so cuma timbang je...overall naik 400gm je jd 7.5kg...ye lah org dah pandai sapu lantai skrang ni mana nak naik sgt beratnye

perkembangan syauqi untuk 6 bulan adalah

suka sgt dengan cermin maka aku letak cermin ni kat ruang tamu memang mengekek la gelak sorang2 sambil tgk cermin...siap mengagah diri sendiri lagi tu...muehehe

dah pandai menyulur aka ke depan dan sejak semalam dok angkat badan...nak merangkak kot...habis patah kuku ibu jari kaki sebab dok sibuk ke depan memang sepanjang masa berstokin kecuali mandi ngan tdo je...
kadang tu aku bg pakai stokin ngan pampers je...pelik tp demi kuku kaki dia terpaksa la kan, baju pun kejap2 kena tukar habis tukar jd coklat dek sapu lantai punya pasal

dah start makan bubur...ni masa first try...makan ckit je ada la dalam 4 suap dah x nak...x pe buat permulaan...hopefully akan bertambah...nnt ku try resepi yang sedap2 dengan harapan syauqi pun makan byk gak

sgt suka air...pantang dgr bunyi air atau bawak dia ke bilik air...memang galak la jadinya owh gmbr ni masa kat kuantan ari tu...memang galak dia dalam kolam tu dah kecut tgn pun nak turun lagi main air...

dah ada mykid...lambat gak siap...sblum ni asyik kena usung sijil lahir yang besar tu kemana-mana....

sgt galak okeh...agah ckit je gelak tu melampau2...kasik org geram je kat dia

masih lagi on breastfeed...tp kejap2 je makan pastu main then sambung balik....main lagi skrang ni kalau nak nenen dah pandai datang kat mama die sambil buat2 batuk2 petanda nak nenen kalau mama dia x faham lagi x tau lah...blh bawak ke jeritan nyaring tuh

rambut masih lagi cukur bantal...macam abu bakar elah dah aku tgk anak aku nih...muka dah comel tp bab rambut...fail muehehe
mudah tdo bila naik keta...ni masa g kuantan hari tu...sepanjang jalan dia tdo...bgn kejap then tdo blk...macam org mabuk keta dah aku tgk...muehehe

lain perkembangan
1. byk mulut...macam2 bunyi dah aku dgr, kadang tu adeh, abah, dada, semua dalam bahasa baby dia yang buat aku rasa cam cute je dgr
2. masih lg sembur2 air liur...huhu memang botak la mama die
3. masih lagi x suka pakai baju...kena buat trick bila pakai baju kalau x dengar la jeritan amarah dia
4. jarang dah menangis x bersebab cam dulu....dah makin behave anak aku nih good boy :)
5. suka explore semua benda kalau boleh semua nak dicapai dan rasa...even lantai pun leh dijilat...kena selalu diperhatikan
6. masih lagi suka meloncat...kena pegang betul2 even time mandi pun nak locat gak
7. dah pandai buat muka geram sambil ketap bibir...ni bila apa dia nak ambik x boleh memang ketap bibir sambil sembur2 air liur
8. pantang tgk org pakai lawa2 dah nak ikut...tgh main blh berenti tgk x bergerak dengan harapan org dukung dia
9. pandai dah sua tgn nak dokong...sweet
10. time nenen agak mengantuk kot, so ketuk sendiri kepala dengan harapan x tertido...mana blajar ntah sebelum ni tenyeh mata x nak kasik tdo...skrang ni ketuk pale lak
lain2 progress hmmm acik x ingat tp apepun dengan harapan syauqi membesar dengan sihat dan normal udahlah...amiiiinnn

3 comments:

  1. sharhanah: tu la x puas lg berulit ni

    kak nizaa: nama special tu dr untie nizaa die...hehe bam bam

    ReplyDelete