Wednesday, February 15, 2012

AGE dan syauqi

dari minggu lepas lagi rasanya...anak teruna aku tu start simptom age tu...memang musim kot skang ni...jugak sebab cuaca yang berubah-ubah..mula dengan malam first tu muntah yang dahsyat...3 kali muntah kaw-kaw yang sampai lencun baju tdo dia...bawak pegi klinik panel kena la cucuk dekat montot...sebelum tu tanya jugak why sampai kena cucuk dan jawapan doktor adalah cara yang paling cepat nak stopkan muntah dia...kalau bagi ubat air paracetamol tu nanti muntah balik dalah sama jugak...baik cucuk masuk trus dalam badan...dan alhamdulillah..it work..malam tu x ada lagi sesi muntah-muntah

esoknya masa ambil dari rumah pengasuh..ibu dia cakap berak cair yang amat dahsyat...sampai habis tilam ngan toto dekat rumah dia...nak x nak kena la bagi pakai pampers semula...tu pun malamnya bocor pampers sebab memang cair sangat...brapa kali pulak adegan mengelap kerusi dengan lantai...huhu nak marah pun orang tengah sakit kan

hari ahadnya bawak pegi klinik kerajaan...bila klinik kerajaan silalah faham yang masa menunggu adalah maha dasyat punya lama...aku pegi pukul 8..jumpa MA pukul 11.30...cuma dapat garam untuk dibancuh tu...dia cakap kalau x ok dan nampak dehydrated sangat suh pegi emergency masuk dalam wad...tapi sampai petang budak itu adalah cergas..ok la kot cuma dari pukul 8 ke pukul 11.30 tu aku 4 kali ulang pegi kereta sebab syauqi yang bosan menunggu..

mula sebab mak dia nak mengepam..second bawak pegi beli air kotak ngan jajan, third dia dah membuang..kena ganti baju..then elok masuk klinik nak susu plak...time tu nombor giliran lagi 3...jauh tu nak ulang..aku dok suruh dia tunggu tapi budak-budak kan mana la nak tunggu-tunggu ni...last-last aku marah sangat bangun pegi dok jauh sikit dari dia...tau plak kena marah...dok cebek-cebek dekat kerusi tu tapi takut nak datang dekat aku...ada plak sorang pakcik ni kesian..mesti dia pikir lam ati kesian budak tu mak dia x mampu beli susu dekat anak, mai dok offer suh ambik la ayaq milo dia..haha pakcik, saya dah beli dah ayaq milo dekat dia tapi tadi dia kata x mau, saya tinggai la lam keta, dah la keta parking jauh sebab parking yang dekat dah penuh...huhu yang nombor tu pun masa tu la x mau bergerak-gerak...last-last panggil datang peluk aku bawak jugak pegi kereta cuma ambik beg susu dengan air masak bawak masuk balik tempat menunggu...elok nak sampai tempat menunggu tu nombor dah panggil dekat 3 kali jugak la..huhu

oh balik ja dari klinik aku plak yang flat sebab perut dah sebu masuk angin trus jadi sakit satu badan...huhu satu hari flat tapi still kena pegi ofis sebab x ada orang dekat ofis...

moral: next time pegi kk kena bawak bekal..

1 comment:

  1. ala ciannya. sama-sama tak sihat jugak ye. get well soon ye.

    ReplyDelete