Tuesday, November 30, 2010

the little one kicking...

dulu masa pregnantkan syauqi bila check kat klinik mesti nurse tanya baby dah gerak belum...masa tu anak sulung kan aku memang blur..siap tanya balik dekat nurse macam mana nak rasa kalau baby tu gerak?? haha gila punya x tau dan aku dapat injection untuk kancing gigi pun lambat sebab asyik x rasa2 pun baby tu tendang2

tapi kali ni memang awal gila aku rasa dia tendang2...naik 4 bulan kot trus rasa...salah satu rasa yang best bila pregnant adalah rasa tendangan kecil kat perut tu...nak2 pulak dia berpusing ke summersault kat dalam tu sampai baju pun ikut gerak skali dengan dia...tapi memang best perasaan masa tu...agaknya sebab dulu lambat aku rasa kali ni awal2 lagi dah boleh rasa baby...dan feeling nak bercakap dengan dia pun lebih ckit...semua benda nak cerita dekat baby...hehe macam poyo je

dan aku dah siapkan baby checklist awal2 kali ni...bukan apa x nak kalut2 (macam poyo je bunyinya) tapi betul la orang cakap next baby ni list dia lebih pendek dari first baby...cuma dalam hati pasang jugak angan2 kalau baby adalah girl bolehlah beli barang2 kaler pink dan x terkecuali headband...hehe sebab masa pregnantkan syauqi dulu dok usya2 jugak headband tapi bila dah scan kata lelaki dan orang2 sekeliliang pun kata lelaki aku pun cancel la angan2 nak bg dia pakai headband...harap2 dapat girl kali ni...harap je la kan kalau tiba2 boy pun aku terima dengan redha...anak kan rezeki

sangat tak sabar nak tunggu pegi scan tengok jantina baby...senang ckit nak pilih nama dan prepare barang2 dia...skang dah 20 weeks boleh ke scan jantina ekh? tadi pagi check up 5 bulan dan berat aku memang melampau2 naiknya dah 3.5kg naik...haha makan sedap kan makanya ulang lagi la ke klinik tu ambik bp...alfadan lah muka tapi selang 2 hari x macam bulan lepas tiap2 hari...janji aku dan baby sihat sudahlah...

1 comment:

  1. la..pz pon naik 3.5kg ke? rasanya kalau 6-7 bulan lagi best nak scan. jelas gitu.

    memang anak kedua ni cepat sket dari abangnya. cepat rasa tendang, cepat perut besar...hehe.

    ReplyDelete