Thursday, September 29, 2011

mencabar kebolehan diri

sejak dari aku mula keja kat bahagian ni aku selalu ja terfikir macam mana anak-anak buah aku leh bertahan bila kena masuk keja adalah jam tujuh dan petang masih lagi perlu keluar untuk kerja lebih masa pulang ke rumah untuk bertemu anak bini pula sekitar jam sembilan atau lebih dan pagi esoknya ulang balik rutin yang sama sampai lah hari cuti...ohh hari cuti kalau nasib x baik dapat panggilan pulak keluar lagi buat kerja lebih masa dan derang buat kerja ni dah bertahun lamanya sejak dari bahagian aku ni ditubuhkan...ohh banyak anak buah aku adalah orang lama yang umurnya dah mencecah 30 ke atas...majoriti adalah 40 lebih dan semua adalah lelaki cuma kat ofis je ada sorang pompuan...

zaman aku belum kawen pernah aku cuba untuk keluar lebih masa waktu petang secara berturut-turut dan hasilnya belum cukup sebulan dan flat...huhu letih-seletih letihnya dan tu kira aku yang belum ada tanggungan dan kerja aku masuk ofis kul lapan pagi cuma tambah sikit kena keluar petang balik rumah sekitar jam lapan malam atau lebih, ada la jejak jam sembilan lebih jugak kekadang tu dan zaman bujang bila balik trus zzzz kan

zaman baru kawen belum beranak kecik masih lagi boleh kuar malam even kekadang tu tengah malam bila operasi khas tapi letih tu x yah cakap la..ohh aku kalau keluar pagi awal sebelum jam tujuh petangnya aku x keluar dah lebih masa

dan sejak hari selasa hari tu aku try la konon nak cabar keupayaan diri untuk keluar lebih masa, keluar pagi sebelum jam tujuh dah terpacak dekat bengkel dan petangnya keluar lagi lebih masa...baru 3 hari buat aku rasa macam dah surrender...penat melampau...huhu take noted yang bila kerja lebih masa waktu petang aku cuma ikut saja diorang buat kerja sambil pantau keadaan tapi mereka setiap seorang akan angkat mesin panas yang berat waktu bermula lebih kurang 12kg dan kena pakai pakai overal tutup satu badan dan alat keselamatan diri yang tutup mata, telinga, muka dan hidung

persoalan yang ulang kali dalam kepala otak aku skrang ni...macam mana anak-anak buah aku boleh bertahan sampai ke hari ni dengan rutin harian mereka macam tu..ohh sungguh mereka sangat hebat

No comments:

Post a Comment