Wednesday, September 28, 2011

jamuan raya mpspk 2011

sebelum nak menaip entri panjang-panjang haruss tarik nafas dulu...huhu banyaknya entri tertunggak...acara ni adalah pada hari khamis lepas tapi memandangkan dari hari khamis membawak ke hari ini adalah super busy dengan rutin kerja, famili dan kelas yang baru masuk semester baru...maka belog adalah sepi tanpa sempat diupdate cerita-ceriti atau bebelan aku sendiri ni yang entah apa-apa ni...huhu

tahun ni sebab jeti semeling dah mula beroperasi maka jamuan raya diputuskan buat kat sana...boleh la makan sambil feeling-feeling angin sungai dan suasana kat situ memanglah cantik dan parking jugak banya...penting tu banyak parking sebab tahun-tahun lepas x banyak parking dan banyak tetamu komplen x boleh nak datang jamuan raya sebab masalah nak park kereta...


dan seperti tahun-tahun lepas ada acara gerai siapa paling cantik dan vogue tapi tahun ni gerai jabatan aku buat keputusan hias ala kadar je...janji nampak kata masuk tema dan boleh hidangkan makanan kira orait la kan...menu gerai kami nasi impit, lontong, kuah kacang dengan sambal ikan bilis...ohh menu gerai-gerai lain boleh tahan la jugak sedapnya...aku banyak makan gerai-gerai orang sajalah...cuma kat gerai laksa kena tahan diri sebab belum boleh makan lagi...huhuhu
gerai laksa...nampak macam gerai dalam taman pun ada jugak...dengan pokok-pokok dihias keliling gerai siap ada tempat aka pangkin dari buluh lagi derang buat
view gerai laksa ni dari lain angle...siap ada motor antik untuk buat retro sikit kot...tapi memang nampak cantik

acara bermula dari kul 12 tengah hari sampai jam 3 petang tapi ada ja boleh makan sebelum tu...dan menjelang kul 2 banyak je gerai-gerai yang makanan dah habis...target tetamu sekitar 1000 orang tapi rasanya datang lebih dari tu kot...

gerai char kuey teow yang ni ambik geng char kuey teow sungai dua yang famous tu...ramai gak beratur kat gerai ni...puas hati makan
gerai bihun sup...tapi aku x merasa pun sebab perut dah sendat...huhu

dejay hari tu...semua guna staf majlis saja...termasuk la yang karaoke kemain lagi atas stage itu hari...
gerai kuih muih...time aku snap time time tengah ramai orang...sekejap saja sudah licin
gerai cendol dan abc..aku g jengah gerai ni awal-awal sebab nak rasa cendol dan memang laku la sekejap jugak dah licin siap ada yang marah-marah sebab beratur panjang tapi x sempat nak merasa abc
gerai nasi...katanya ada gulai daging rusa tapi aku x merasa pun sebab perut dah penuh
di belakang tabir gerai lemang dan ketupat...sibuk memotong lemang untuk di serve pada tetamu

kami di gerai lontong dan nasi impit
ni gerai apa ntah...penat pusing-pusing trus singgah jap...cantik la deco derang
anak staf...muda sebulan dari syaza..tapi debabnya boleh tahan pipi gebus-gebus
encik bos dengan moto barunya...time ni nak gerak balik dah...dia lalu trus aku suh benti jap nak ambil gambar..kaki x jejak tar tu
geng penguatkuasa...awalnya aku nak snap gerai derang tapi dah segak-segak sangat hari tu kan...selalu dok pakai uniform baju biru tu ja...itu hari pakat bersampin segala...dah macam nak pegi ambik pingat pun ada dah aku tengok...hihi


ni tengah berkemas nak balik...panjat tangga pakai baju melayu...kau ada? kelas gitu jah

petangnya balik rumah sempat la rehat-rehat kejap sebelum berkemas plak untuk bertolak balik kampung menghantar syauqi duduk kejap dengan tok dia kat kampung sebab aku nak ke kelas dekat puncak alam nun...tu next entri la yerr

No comments:

Post a Comment