Saturday, August 6, 2011

dugaan di bulan puasa itu manis :)

bulan puasa kali ni baca belog-belog orang lain macam ohh banyaknya dugaan...macam-macam cerita ada, ada yang manis ada yang duka, ada yang duka jadi gembira...tu aku lagi suka baca..hehe

aku plak tahun ni mungkin sebab terlebih ataupun belanja tidak cukup dengan modal maka kena la berjimat cermat...huhu kes nak-nak jugak kabinet dapur baru la ni...maka berjimat la nak tunggu gaji ujung bulan ni...ohh kalau disertakan sekali dengan bonus lagi la heaven...mengharap la jugak tapi idaklah sampai terlalu mengharap dekat bonus yang entah apa cerita tu...

tapi dugaan di bulan puasa ni memang manis...kena sentiasa bersyukur dengan ujian dari Allah ni sebabnya biarpun aku kali ni di taraf sengkek dan menghitung sen masih lagi tidak putus rezeki...syukur sangat-sangat..mungkin jugak peluang aku untuk lebih rajin mengasah skill kat dapur...bak kata encik hubby dah ada dapur baru...guna la kan

tapi mulai minggu depan dah kena kerja lebih masa...celah mana plak aku nak memasak...huhu kena men aci ligan dengan masa la plak...moga-moga sempat la aku berkejar-kejar ngan masa tu yer...alhamdulillah setakat hari ni aku masih lagi sempat memasak petang-petang dan belum lagi menjengah pasar ramadhan...tapi start minggu depan memang kena jengah la demi tugas...

err pakcik makcik, adik kakak kalau kena kompaun dengan aku tu jangan la marah yerr...saya cuma menjalankan tugas...huhu

No comments:

Post a Comment