Sunday, August 7, 2011

dah masuk hari ketujuh rupanya..

selepas pejam celik pejam celik tu kan...tengok-tengok ehh dah hari ketujuh rupanya...heee hal-hal lain macam x dak masalah sangat bagi aku sepanjang berpuasa ni...ye lah orang sahur aku pun bangun sahur, orang buka posa aku pun buka posa dannnn orang x lunch tapi aku lunch...huhu penat la acik nak mengganti sok...pasrah je lah dengan dugaan ini...jeles tau tengok orang posa x selang-selang lagi ni...aku kejap-kejap menogok air je lah...harap-harap esok-esok dah boleh posa semula...

lagi satu masalah bila posa ni adalah nak memasak masa nak berbuka...time sahur cam ok g tapi bila berbuka macam masalah besar la sangat kan...menu sepanjang 7 hari pun macam comel la lagi
hari first-nasi tomato ngan ayam masak merah
hari kedua-nasi putih ngan buncis goreng ngan ayam goreng
hari ketiga-roti jala ngan gulai ayam
hari keempat - soto ayam
hari kelima - nasi ayam ngan ayam bakar madu
hari keenam - chicken chop yang x berapa nak chop sebab kuah x jadi
hari ketujuh- ohh cam masalah besar ape lah aku nak masak hari ni...kalau wat nasi goreng je boleh dak?

ni baru tujuh hari makcik pizet ooii ada g 22 hari lagi nak harung...moga-moga idea tu teruslah ada untuk nak habis bulan posa ni...bulan posa kan cuma sebulan je lam setahun...musim nak merajinkan diri masuk dapur katanya...bagi diri aku la

aku x de la nak post gambar makanan...dah masak pun ala kadar...maka tunggu ala kadar rajin jugak la nak ambik gambar...tu pun kalau budak-budak tu x buat hal...ni buka posa pun macam nak pegi berperang...huhu ehh baru dua orang dah banyak komplen kan belum lagi bertambah-tambah bilangan tu..korang camna plak bulan posa ni?

1 comment:

  1. tabik spring!!!sgt rajin masak uols...nasi tomato di hari pertama..syabas..ak ni masak ntah ape2je;;..cam tak leh nk list..hahha

    ReplyDelete