Monday, August 16, 2010

susu ibu adalah susu yang terbaik untuk anak anda...

kan entri sebelum ni aku ada cakap yang aku akan tetap breastfeedkan syauqi selagi aku termampu dan ya sehingga saat ni aku masih lagi breastfeedkan dia...dan momen bila my mom dapat tau aku peknen, soklan dia tanya adalah syauqi minum susu apa lepas ni...
aku: syauqi minum susu mak dia la
my mom: orang tua-tua kata x elok minum susu mak lagi nanti cacing
aku: x pa boleh ja bagi susu badan masa mengandung
my mom: x elok dia minum susu adik dia
aku: ada la tu rezeki depa masing-masing

ohh aku memang degil even my mom, akak aku ngan arwah abah penah kata aku ni anak yang degil dan memang pun aku rasa aku ni degil...dan aku jugak tau apa yang mak aku kata tu untuk kebaikan aku jugak...dia nak yang terbaik untuk cucu dia dan aku memang berusaha bagi yang terbaik dekat dia... :)

reason lainnya adalah aku masih x sanggup nak wean off kan syauqi...saat tu biarlah aku lalui lepas syauqi genap 2 tahun...biarlah aku penat cikit janji cukup 2 tahun janji aku dekat dia...dah memang dari dia dalam perut dulu lagi aku dah dok janji nak susukan dia genap 2 tahun even masa lahir pun aku dok kata macam tu dan bila aku nak wean offkan sebelum 2 tahun memang aku x sanggup...baca experience orang lain pun aku dah sebak dan kalau boleh aku memang x nak lalui saat2 tu sebelum umur dia 2 tahun...

lagipun kat tin susu formula tu kan ada cakap "susu ibu adalah susu yang terbaik untuk anak anda" owh lagilah aku x sampai hati nak bagi susu formula dikala susu aku masih cukup untuk bekalan dia...dan aku bernasib baik susu aku takat ni masih cukup untuk bekalan syauqi setiap hari dekat rumah pengasuh...harapan aku biarlah cukup sampai 2 tahun penyusuan dia...insyaAllah... :)

5 comments:

  1. salam ziarah dan salam ramadhan dr mama :)

    ReplyDelete
  2. good!!!hehe..follow what ur heart are saying..!Best of Luck

    ReplyDelete
  3. Bagus!!! selagi boleh produce susu lebih baik diteruskan...

    ReplyDelete
  4. kan2..
    bila terkenang2 nnti nk cerai susu ngan adib, bergenang air mata ni..tatau camna..wpun penat, tp moment tu adalah sangat indah..tatap mata dia masa dia tgh nyusu, n sembang sambil babab bontot dia..ahhhh..*dh genang dh air mata ni*..
    sob.sob

    ReplyDelete