Thursday, August 19, 2010

posa kali ni...

pelik eh kalau posa tahun lepas aku boleh bertahan sampai ke petang tapi x la penat ke apa...siap boleh masak untuk berbuka semua padahal masa tu menunggu hari je dengan  perut memboyot boleh ke hulu ke hilir tapi ada la satu hari yang missed sebab rasa baby macam x aktif time tu dan dan tu jugak aku berbuka...takut dan risaukan baby lebih tapi maknya masih lagi kuat...hehe

tapi posa kali ni memang sangat2 menduga iman...ohh masuk petang je aku dah rasa penat macam orang br lepas balik hiking penat sampai satu tahap tu tangan gigil2 sebab letih ya amat...huhu dan semalam aku x tau la aku terlebih rajin ke menduga ketahanan diri aku boleh kuar g ot lagi...haha dan hasilnya lepas berbuka pukul 8.45 macam tu la aku dah selamat tertido...konon la kan nak tidokan anak tapi skali ngan aku hanyut trus...

aku ingatkan aku ja yang rasa penat macam tu tapi encik hubby pun sama...tengok dia pun letih semacam dan aku sedar dalam pukul 9 lebih tgk dia dah tutup lampu semua dan tdo jugak...aku ada la kunci jam konon nak bgn pukul 12 nak pam susu sebab stok bulan puasa ni agak sedih tapi hampeh aku x sedar lansung....huhu

tapi...dalam pada tu aku bersyukur la jugak sebab setakat ni aku masih lagi berjaya puasa penuh cuma rasa penat tu yang melampau-lampau...dan setakat ni aku masih lagi menggagahkan diri masak lauk2 untuk berbuka dan jugak sahur biarpun semalam aku cuma masak bihun goreng je time berbuka...ohh bukan takat letih je aku rasa tapi malas...pelik betul padahal dulu masa memboyot dan berpuasa boleh plak aku masak macam2 menu tapi kali ni rasa macam malas tu terlebih2 plak...hmmm

agaknya aku kena cari supplemen kot untuk lebih tenaga dan maintainkan susu untuk syauqi tu...tapi apa yer? ada idea x? kurma tu aku memang makan tapi sebab aku bukan penggemar kurma maka makan sebjij pun makan kena paksa telan dan bila tiap2 hari makan dan macam nak terkeluar blk...huhu

4 comments:

  1. ermm mmg mcm tu kot sbb kita baru early pregnancy kan. kalau time memboyot tu badan kita dh adapt dengan hormon changes.

    saya makan vitamin from shaklee. vitalea, vitamin C, Bcomplex..

    mommylyna kata, boleh je teruskan makan walaupon pada asalnya vitamins tu semua utk breastfeeding. tp sebenarnya dia mmg bagus utk badan dan kesihatan kita, tak kira la tak peknen ke, peknen ke breastfeeding ke..pizet try la..

    ReplyDelete
  2. pz:
    kami yg xboyot ni pun penat semacam ja *tatau la kot2 boyot sebab xcheck kan*hiks..
    tp kami kul 830 dh lena skali ngan adib, kui 3 pg baru bangkit solat..aduih..

    ReplyDelete
  3. Sama la, pukul 9 lebih du dah melingkaq tidoq... Cuba juga bertahan mata nie... tapi tak leh gak...

    ReplyDelete
  4. agaknya taun ni cuaca panas terlebih kot....

    orang pregnant laaagi la kuat cabarannya

    ReplyDelete