Tuesday, August 10, 2010

kejutan part 2

eceh tba2 je kan ada part dua plak...heheh suka ati le kan bukan apa mulai petang ni makcik nak balik kelantan maka sebelum belog ni sepi buat beberapa ketika biarlah cerita itu diceritakan x nak kasik suspen2 dah...karang yang ada sakit jantung boleh terkejut plak...heheh buat yang betul meneka tu err x dak hadiah plak makcik nak bagi..hehe
owh ok gambar ni pinjam dari encik gugel...tapi result dia memang dua line macam tu la...two line means?? makcik nampaknya posa kali ni x payah ganti lagi lah...dan kemarin jugak dapat macam2 reaksi dari orang2 terdekat
reaksi 1: kesian cucu aku lepas ni x bleh manja2 dah...(ayat macam ni lepas ni aku laki bini nak buang anak sendiri ja...isk2 x patut2)
reaksi 2: expecting? syauqi baru 10 bulan (well nak buat macam mana dah rezeki kan)
reaksi 3: tu la x mau rancang...kan dah lekat (err actually we do rancang2 ni semua tapi dah rezeki kan)

pendapat aku plak bagi aku baby ni sangat kuat ok sebab boleh melepasi halangan dan berjaya melekatkan diri dia dan membesar dekat dalam rahim mama dia...biarpun sedikit terkejut sebab kami belum jangka nak tambah lagi sorang tapi kalau dah itu ketentuan dari Dia kami terima seadanya amanah ini... :) kalau dulu masa syauqi semua orang boleh gembira terima dia so masa baby ni pun patut macam tu jugak...he/she deserve the same... :)

dan plan aku lepas ni mungkin aku sambung jugak kot breastfeedkan syauqi dan mungkin jugak tindakan aku tu akan mendatangkan banyak komen2 negatif dari orang2 terdekat tapi untuk anak2 wat tebal telinga sajalah... :)

result ni hasil dari test sendiri kemarin tapi belum g klinik lagi untuk sahkan mungkin lepas balik dari bercuti kot baru pegi klinik...

apapun tu lah kejutan yang aku cakap semalam...i'm expecting :)

11 comments:

  1. haa..dpat adiah kueh raya sebalang
    jgn lupa arr..antaq kat dwelling 6..

    tahniah utk kesekian kalinya :-)

    ReplyDelete
  2. hmmm citer pizet sama mcm citer saya..sbb tu la sy mood swing masa memula tau good news 3rd junior ni.

    i do hate those -ve comments..benci tau! tu la yg 1st orang seme happy, so adik2 dia patutnya mcm tu la kan. dah rezeki..jgn la bg ayat2 pressure mcm tu tak kesah la jarak berapa lama pon kan..

    pape pon, congrates kt pizet n family..takper kita sama2 tempuh alam pregnancy nih ok :)

    dan bf la syauqi selagi boleh, pedulik je kata-kata orang sekeliling tu

    ReplyDelete
  3. congraaatsss....

    seronok dapat baby baru nih...

    bf je syauqi. i pun bf kan zara sampai adik dia lahir. even adik dah lahir pun kadang2 zara curi jugak susu adik. sekarang ni baru stop.

    ReplyDelete
  4. tahniah pizet...murah rezeki hg weh..tak kesah la anak baru 10 bulan..dah memang rezeki allah nak bagi...syukur alhamdulliah..akak ak pon same je weh..kak ah ak tu...anak die pon 10 bulan gak mase die preggy anak no 2..tahniah ye

    ReplyDelete
  5. hahaha..
    dh agak..
    congrats la ye..
    makcik ni yg xlekat2..makcik nk jugak lekat..
    takpe, terimala rezeki Allah nk bagi kan..dan teruskan bf ok!nnti cite kat kami..skang ni stok ampa meriah dak?

    ReplyDelete
  6. er.. sama kes cam aku kan? pas aQim, aku peknen arissa gini la kesnya.

    skang aku peknen lagi si adik arissa, gini gak citernya.. huhu

    Allah maha berkuasa. planning2 tools tu suma manusia yang cipta..mana nak lawan..

    sabar ye noks! i lap u!!


    err... no wish! takut kena penampor! wakaka

    ReplyDelete
  7. congrats..raya ni jd mak buyong la ek..hiii

    p/s:trigin nak 'double line' jgk...tsk,tsk,

    ReplyDelete
  8. tahniah pizet! this is a great news! :)

    ReplyDelete
  9. wahh manyak syiok...dah nak masuk no 2...

    ReplyDelete
  10. tahniah adesss napa lah leh ketinggalan nieh......cuma kak rasa sedey.. adik dh nk msuk 2, kak jugak yg belom.. huhuhuhuuuhuhuuuuuu

    ReplyDelete
  11. rose: owh nnt diusahakan kuih raya tu kalo terlebih rajin

    iydzar: sama-samalah kite menempuh alam pregnancy ni yer

    inaz: thanks memang pizet akan bfkan syauqi selagi termampu

    fiszah: mekasih.. :)

    cik ah: stok kami jgn ditanya dah zero dah...huhu kais pagi makan pagi je skang ni...tapi masih cukup cuma stok je x dak

    ena: owh x pe aku x penampor org...ngeh2 cuma pasnie aku kena kumpul ilmu tandem nursing la nampaknya

    puan farah: x pe teruskan usaha anda...ngeh ngeh

    kak syuhada: mekasih :)

    kak nizaa: mekasih :)

    alya: ada la kot nanti...pelan2 nak buat macam mana adik dapat dulu... :)

    ReplyDelete