Thursday, June 10, 2010

rosak lagi daa...

macam kan tajuk di atas...saya sangat tensen dengan kesihatan cpu saya...baru saja balik dari kedai sudah sakit balik...saya memang bukan pandai bab2 repair ni dan bila saya nak berladang di malam hari tapi tidak berjaya memang sangat menyakitkan hati...bila saya on pc tu dia kata x bley configure system 32...menatangkan apakah system 32 itu...memang saya buta it oh...

dia kata lagi kena insert cd dalam cd rom tapi saya pakai dvd writer adakah mereka itu sama ataupun mereka itu adik beradik juga...saya pun tidak pasti...hmmm bawah dia ada cakap "please press r to repair" dan bila saya tekan r x jadi apa pun dia ulang balik benda yang sama jugak...memang saya x mengerti (dah x letak cd memang la x jalan!!)

maka sekarang ni saya memerlukan cd windows xp untuk repair cpu itu...tapi cd itu dah baling kat mana tah...hukhuk atau perlukah saya antar ke kedai lagi supaya mereka boleh mencuri ram atau dvd writer saya, atau hard disk saya lagi...sangat scary!!!

moga2 saya berjaya jumpa cd windows xp saya yang sudah saya baling dekat cerok mana tah itu...dan moga saya tidak menjadi "tikus yang membaiki labu" doakan saya yer...

cerita-ceriti pasal kenduri tadi malas nak story sebab agenda cuma pegi makan, show off muka dan balik...rombongan adalah 10 bijik kereta yang x berapa besar dan sebiji bas sekolah yang ditempah sempena cuti sekolah semata2 demi rombongan tok biah ke yan besar, kedah... gambar pengantin boleh singgah dekat cni

saya akan bercuti sehingga hari ahad ni yakni 13hb jun bersempena kenduri pengantin itu di hadapan rumah saya dekat kuala nerang...dan jika berkesempatan saya beronline menggunakan pc kakak saya dan streamyx dia secara free...ambik kesempatan sungguh!

sekiann...

2 comments:

  1. ermm windows corrupt eh? pi beli cd yg lain pon boleh kot..

    ermm boleh boleh letak cd dalam dvd writer tu..dia boleh baca selain menulis :)

    ReplyDelete
  2. iydzar: bukan window corrupt tu tapi pc tu mengong selepas ram kena curi

    ReplyDelete