Sunday, June 6, 2010

kadang-kadang bohong itu perlu

dulu masa kecik2 ngan masa sekolah mak, cikgu slalu kata x baik bohong...berdosa "kalau bohong nanti allah marah...dan semakin aku membesar dah terbiasa kan x baik bohong maka aku pun bercakap sejujur yang boleh dan bila bohong tu memang rasa cam ati ni x sedap...ceh bajet baikk kan tapi cakap jujur ke blur??? haha tanda soal besar kat ctu...

oh yang nak aku cerita ni bukan aku patutnya hari selasa minggu lepas aku ada appointment klinik desa dekat rumah aku...ehh bukan aku sakit bukannn semua orang lam rumah aku sihat2 belaka...membina badan dengan jayanya kecuali encik hubby yang makin kering membela kami berdua...hehe sebenarnya hari selasa hari tu patutnya aku kena bawak budak kecik tu p timbang ye la nak tgk progress dah berat takat mana kan...

dan pada hari kejadian aku pun bajet kata kejap je kan timbang2 badan ni so plan awal2 kata kat pengasuh tengah hari ckit baru aku ambik syauqi untuk p timbang dan dia pun kata ok...tapi biasa la kita hanya mampu merancang...ayat trus skema aku bila dah naik ofis memang ralit nak kata banyak keja x jugak, nak kata x banyak pun x jugak...dan aku sampai rumah pengasuh nak ambik budak tu dalam pukul 12.20 gitu dan smpai kat klinik dalam pukul 12.30 tepat2 masa derang kunci grill pintu nak pegi lawatan rumah ke rumah...

dia ada la tanya butir2 dan aku rasa kalaula masa tu pandai kelentong confirm dia buka balik grill tu kan...alah takat timbang je kan...small matter je

nurse: nak timbang ke cucuk
me:timbang ja
nurse: awat lambat sangat kami nak p lawatan rumah dah
me: ralitt
nurse: mai minggu depan la timbang ja kan

(owh kalau la masa tu aku cakap meeting habis lambat ke, jalan jam ke, ada eksiden ke...kan dah lepas ni tba2 blur kan dah kena postpone)

so esok aku akan p klinik lagi sekali nak timbang budak kecik tu...brapa kilo la agaknya yer...

moral of the story:padan muka aku kena p dua kali...ralitt sangat kan

5 comments:

  1. jd conclusionnya ang x tipu la. tp kalau tipu pn blum tentu dia buka grill.

    ReplyDelete
  2. pegi timbang?
    musykil jap aku..
    ada eh kena pi klinik semata2 utk timbang je?
    mmg suma kinik govt ada schedulekan camtu eh?

    ReplyDelete
  3. kalau tak boleh gak g kilang lusuh besi..

    timbang kat sana


    >>______<<

    ReplyDelete
  4. kak syida: blur trus cakap btui kalau dak mana tau kot2 dia buka grill

    ena: ada la 1,2,3 bulan p cucuk, timbang tgk progress, pastu 4 bulan timbang dan tgk progress, nek 5 cucuk lagi, pastu selang 2 bulan cuma p timbang dan tgk progress...kalau normal dia x check banyak sangat...rasa klinik gov memang macam tu kot

    ReplyDelete
  5. farid: nasib aku berjaya timbang x sempat nak bawak p kedai barang lusuh...tapi time p tesco nak je aku timbang kat kaunter sayur tu...haha

    ReplyDelete