Thursday, June 17, 2010

cik "P"

awas entri ini sedikit kewanitaan...kalo x suka jangan terus baca

hari ni yakni pagi ni selepas setahun setengah aku bebas dari kena memakai pad akhirnya cik p datang menjengah...aku kira kategori nasib baik jugak sebab aku cuma sekali atau dua kali merasa period pain semenjak dari akil baligh sampai sekarang...kira cramp2 perut, rasa x larat, rasa sebu semua tu aku x penah rasa lagi alhamdulillah...dan aku jugak bukan jenis heavy punya...alah heavy yang bila period asyik nak bocor pastu selang 2,3 jam kena tukar...sebab ada member aku jenis ni kalau x tukar mesti bocor sampaikan aku yang bukan heavy ni penah la terfikir adakah dia pasang paip kat ctu sampaikan asyik kena tukar selalu gila jahat punya pemikiran

aku cuma sedar bangun pagi tadi rasa basah dan melekit2 dan bila tengok kaler merah...dan encik hubby yang mai tgk trus cakap...ehh darah...owh aku bab2 personal ni semua benda aku x malu ngan encik hubby...dia kan soulmate aku memang semua benda aku kongsi dengan dia...even hal2 perempuan pun aku tunjuk dan cerita kat dia...kata kongsi hidup kan...kan dia plak yang cam risau terlebih pastu asyik dok tanya "x sakit ker" "x pedih ker" "rasa macam mana period" "y x dak period pain pun" dan ayat last dia "patut la 2,3 hari ni manja terlebih ngan dia asyik nak berkepit ja" erm erm

time dapat tau aku period ni memang cam gelabah ckit la...ye lah x expect dia nak datang sebab my mom penah cakap kalau ikut baka dia bila breastfeeding, period akan menjengah selepas setahun tapi nak buat macam mana kan selepas syauqi lapan bulan dia dah nak menjengah sangat2...takut aku terlupa cara2 pakai pad kot...dan aku pagi tadi kena selongkar stor sebab nak cari pad kot2 ada simpan lagi kat stor...ye lah kan dah lama x period maka pad aku x simpan pun kat rumah...nasib aku baik sebab lepas selongkar aku jumpa 2 keping...kira boleh tahan sampai tengah hari sebelum pegi beli baru

sebelum ni aku penah gak terbaca kalau period ni prestasi susu macam merudum ckit dan memang pun merudum sebabnya dah 2,3 hari aku pam dapat separuh dari biasa...memang aku confuse dan gelabah ckit muka ja bajet cool macam x dak apa tapi dalam ati nih tapi tetap bersyukur...itulah rezeki syauqi tapi pagi ni dah 2 kali aku pam cuma dapat 3oz dan 4oz...uih biasa 2 kali dah 10oz makcik dah gelabah...huk huk bukan apa susu syauqi pam hari ni dan guna esok maka kalau x cukup aku memang x leh topup sebab stok memang yilek...nampaknya kena pam 4x hari ni...doakan aku kalau x kena tunggu hari minggu mengepam sambil berebut dengan syauqi sebab budak tu pantang nampak pam susu jeles kemain dia dengan pam tu....kelmarin pun dah selamat dia hempuk2 kat lantai...

tapi disebalik rasa gelabah sebab dah period tu aku tetap bersyukur sebab period ni tanda aku adalah satu yakni belum petanda nak mengandung lagi...hehe ye lah aku cam risau gak tengok member lain yang breastfeeding dah period tapi aku belum...dah la semenjak dua menjak ni asyik pening ja manjang...susu pun cam merudum ckit...trus cam terdetik takkan la aku mengandung lagi...biarpun dah ambik langkah berjaga2 tapi rasa risau tu tetap ada...aku bukan x nak lagi tapi rasa nak rehat kejap sampai aku habis belajar dulu...penat woo ulang alik g kelas pastu urus anak, rumah, hubby tba2 jadi superwoman

dan hari ni aku rasa cam kekok ckit...org dah lama x period memang rasa macam ni kot...feeling feeling macam budak baru akil baligh pastu first time pakai pad...rasa x selesa semacam...hmmm kena seminggu lak tu feeling macam ni...nasib la aku normal jangan tba2 dia mai sampai 15 hari udah lah...ada weh member aku dulu sampai aku rasa hormon dia memang bengong ckit kot, sampai dia kena makan ubat bg stabil balik...kalau x period dia macam x mo stop datang seminggu benti 2,3 hari pastu sambung lagi seminggu...kesian kat dia (owh member aku ni masih belum kawin lagi)

harap-harap 2,3 hari je kot susu aku merudum ni dan lepas ni ok balik kalau x kesian anak aku...lagi setahun 4 lagi journey dia untuk complete menyusu...harap2 aku berjaya la hendaknya..insyaallah

5 comments:

  1. lain orang lain..kdg2 period pun susu banyak..good luck..y penting jgn tension2.. :)

    ReplyDelete
  2. ehehe
    sweet la hubby akak
    die nak rase period pain ke
    g geget perot die kuat2 kak ;)

    Belog kesayangan saye

    ReplyDelete
  3. haha..welcome to d club!kmi pun cik p baru pas jengah mggu lepas..tingat gak masa adib 6 bulan cik p mai..mmg rasa kekok nk pakai pad balik..hehe

    ReplyDelete
  4. innocentnya soalan en.sob.. haha tak pedih? mcm kena luka la pulak...

    ReplyDelete
  5. mama imaan: tu la lain org lain peel dia...susu dah ok dah selepas pam dan pam...heeee

    kie-yu: dia bukan nak rasa tu soklan semua in bracket tu double meaning

    cik ah:sama2lah kita merancang opsss...hehe

    kak syuhada: soklan dia double meaning byk tu...jgn tertipu

    ReplyDelete