Friday, February 12, 2010

air masak....

semalam balik keja macam biasa singgah rumah pengaush dulu nak mabik syauqi.....sembang gitu gini bla bla bla skali terkeluar cite "oh hari ni syauqi minum air masak byk gak habis sebotol" pastu aku macam terkejut..."bg air masak ke??"

oh time tu hati aku macam berkecai broommm huhu patut la budak tu naik cikit ja berat dia then susu aku bg selalu x habis...dok pelik why dia makan cikit rupanya dia dah bg air masak...walaupun nada dia macam terkejut sebab x blh bg air masak rupanya...tp tetap sadis...x dak zat wehh air masak tu...kalau dia minum susu formula memang la kena minum air masak tp dia fully breastfeed...sangat kijamm

sedey sungguh blk ngadu2 kat my mom then my mom cakap dia x tau tu...tp kalau nak dicalculate dah dekat 3 bulan gak anak aku tu dok minum air masak...huhu walaupun amaun dia x byk tp tetap effect pada pengambilan susu dia...perut dah full ngan air masak...(nasib la bulan satu aku byk cuti...every ahad aku x hantar sebab ada2 je cuti bln satu hari tu...)
sekiann saya melaporkan...huhu

7 comments:

  1. ooo.. kalau saya pun hancur luluh hati ni.. kalau tau anak yang kita BF tiba2 diberi minum air masak..

    lepas ni kena pesan kat pengasuh tu.. jgn bg air masak.. kut dia tak tahu bb BF tak payah bagi minum air..

    ReplyDelete
  2. alahai~~ sedihnya dengar. pengasuh tu tak dak pengalaman jaga budak ke sebelum ni?

    ReplyDelete
  3. la..kesiannya awak.
    khalish FM pon kite beri 2oz je air masak satu hari. tak nak biasakan sangat.

    kesiannyeeeeeeeee awak........

    ReplyDelete
  4. uda: tu la tgk gaya mcm dia x tau kot...tgk gaya mcm x tau pun

    kak syuhada: dia kata penah dah sblm tp bukan fully breastfeed kot

    ReplyDelete
  5. dia x tau. experience tu experience, nnt lain kali bleh bg tau kt babysitter lain.

    ReplyDelete
  6. puteri kurekure: x pe arap2 pass ni x bg dah kot until 6 months...lagi bape bulan je...huhu

    kak syida: tu la gaya mcm dia x tau...x semua org tau pasal breatfeeding...x pe educate plan2

    ReplyDelete
  7. huhu..sedihnya dengaq..
    kalo nk kira kami lagi sedey coz hari tu nursery dh bagi bubur kat adib coz derang kata adib lapor..
    berkecai sungguh ati..tp bgtau dh jgn bagi..depa mintak maap la coz depa tatau..pastu bru explain kat depa..silap kami gak x explain btoi2 kot..huhu

    ReplyDelete