Thursday, June 23, 2011

aku yang blur

orang kata bila bermasalah carilah kesalahan tu punca dia dari mana...kat mana silap...kenapa jadi macam tu kalau punca dari diri kita sendiri mintaklah maaf dekat orang yang kita buat salah tu...dan kalau orang lain yang buat salah tu macam mana plak?? takkan kita nak mintak orang tu minta maaf kat kita?? ish kalau orang tu sedar salah dia baguslah kalau dia sendiri x sedar pun kata dia dah ada buat salah macam plak?? sampai ke sudah dia x kan mintak maaf kan??

dan kita plak yang orang buat salah dekat kita ni akan rasa x puas hati...pastu pendam dalam diri pastu bila lama rasa x puas hati tu akan makan diri sendiri...aku rasanya jenis yang agak susah nak pegi dekat orang yang aku ada buat salah dan cakap "i'm sorry" sungguh perkataan tu susah sangat nak terluah dari mulut aku...macam time tu ada emas berketul-ketul dalam mulut...dan kalau aku rasa nak marahkan orang pun aku susah sangat nak marah orang tu...selalunya aku akan menghindar diri...dok jauh-jauh elak tak mo jumpa biar hati sejuk sendiri...

dan bila timbul satu-satu masalah selalunya aku jenis bukan automatik bising-bising tapi ambik masa dulu...dok diam-diam pikir awat jadi lagu tu...kot aku step salah sampai jadi macam tu...even member aku kata aku ni blur...tapi biarlah aku blur kalau tu blh selamatkan keadaan...selalunya time membeli barang langkah blur ni x menolong aku...contoh masa beli baju yang tak letak price tag...skali tanya mungkin lebih dari harga yang aku harapkan...tapi sebab aku kan blur dan-dan je kuarkan duit dari purse dan bayar...biarpun patutnya aku blh ja tawar-menawar dulu kot-kot dapat rega yang aku nak...tapi blur kan bayar je harga yang mahal tu

dan sebab kes-kes macam tu selalunya aku lagi senang p beli barang dekat tesco ke giant sebab sah-sah tempat macam tu ada price tag dia siap-siap...dan kalau aku lalu tengok rega dia blh je aku letak balik kalau rasa mahal...kalau lepas timbang tapi rasa mahal sempat ja ilang blur aku dan boleh buat option untuk tidak mau beli...err kalau kedai-kedai kiosk dia jual baju-baju, tudung-tudung dekat tepi-tepi giant ngan tesco tu ada gak aku terkena sebab kedai macam tu tak dak price tag...huhu

tapi kali ni dan di masa ni...sungguh sikap blur tu tak boleh nak tolong aku...sebab kena ada satu kata putus dan tindakan yang perlu aku buat untuk selesaikan masalah...kalau tak masalah tak boleh nak selesai setiap keja tak boleh nak siap...huhu perlu ke aku mohon balik cuti bersalin 90 hari?? tapi pejabat aku belum endorse ish kena cuti tak bergaji ni (macam la lari dari masalah boleh tolong selesaikan masalah aku tu...huhu)

footnote: dari aku yang masih nak sesuaikan diri dengan feeling kerja selepas bercuti lama...huhu

No comments:

Post a Comment