Tuesday, December 14, 2010

jumpa doktor lagi dan lagi

asyik2 jumpa doktor je kan...nak buat macam mana peknen kali ni doktor tu suka jumpa aku...haha ayat perasa x boleh blah abis dah sebulan sekali ja mesti jumpa doktor sampai naik bosan dah aku pegi klinik tu tapi demi kesihatan diri sendiri dengan orang dalam perut ni kan pegi je lah jumpa doktor tu ambik amanat dengan nasihat serba sikit...

kali ni jumpa doktor sebab last week aku kena derma ambik darah untuk check hormon tiroid aku dan nasib baik tgk result td dah kembali normal dalam range yang sepatutnya...rasa lega time tu sebab lepas ni x payah dah aku dok kena p menderma ambik darah lagi...nak nak plak aku ni kan takut jarum...haha serius wei memang aku takut dengan benda tajam tu...masa praktikal dulu kena ambik darah patient nak check denggi pun dah seram badan ni nak cucuk hb bulan2 mesti aku pandang sebelah lain...janji aku x nampak jarum tu..padahal nak ambik hb tu secuit ja pun, tu pun aku dah ketar lebih..hehe

masa dok tunggu nak jumpa doktor tu ada sorang akak ni tegur aku jumpa doktor sebab minum air gula x lepas ker? uih akak ni dan dan je buat kesimpulan tersendiri...aku pun cakap la nak review keputusan ambik darah minggu lepas...dah borak2 rupanya akak tu kena minum air gula pastu result dia x lepas kena la jumpa doktor...tu aku pikir macam scary je mintak2 aku time peknen sekarang dan akan2 datang x akan kena minum air gula...tgk plak macam ramai je skang ni bila peknen kena diabetes lagi aku takut...jgn la aku terkena jugak...ulang ambik darah pun dah buat aku cam serik...huhu

ujung bulan ni dah masuk 6 bulan rupanya aku peknen macam kejap la plak peknen kali ni...nak lagi lama...huhu nak2 plak bila bb asyik dok tendang2 je skang ni x kira masa...sangat seronok :)

No comments:

Post a Comment