Monday, December 13, 2010

beringat sebelum terlambat...

aku bukan la arif sangat bab2 perubatan ni baik dari segi moden ataupun tradisional...tapi dari pengalaman dan iktibar aku rasa x salah kalau petua yang orang bagi selagi x memudaratkan aku akan ikut yang mana buruk dan x sesuai tu aku tinggalkan...

dan dari segi berpantang selepas bersalin mana yang mak aku pesan memang aku amalkan...sebab aku percaya ada hikmahnya dia suruh aku buat macam tu dan macam ni...mungkin ada rasional dia jugak bila difikirkan balik...x kisahla orang lain kata eh lamanya pantang aku dulu macam ni mamcam ni...pun aku x ambik kisah jugak lain orang lain la cara dia kan...

dan bila masa member aku yang sorang ni mengandung anak dia yang sulung aku pun tumpang gembira sama...ye lah member nak dapat anak kan aku la excited lebih dari dia...hehe siap tolong crkan list barang2 bb semua memang terexcited lebih la kan...

tapi mungkin suratan ataupun kebetulan anak dia x umur panjang...cuma sempat 7 bulan je dalam perut dan meninggal sebelum sempat lahir...time tu aku tumpang sedih sama...macamkan anak aku yang mati tu...dan macam2 spekulasi yang keluar la kan...gosip ni memang bergerak lebih pantas dari internet jalur lebar adanya...hehe ada yang kata sebab dia jatuh banyak kali tapi x p check la, ada yang kata sebab dia angkat benda berat2 la sebab dia sempat p main bowling lagi masa peknen tu, ada yang kata sebab hb dia rendah la, ada yang kata macam2 lagi la...

tapi macam mana pun aku rasa mungkin Dia bg pinjam buat sementara...mungkin lepas ni dapat anak kembar ke...ganti balik yang meninggal tu, x siapa yang tahu kan...dan aku rasa pendapat dan petua orang tua2 x salah kita amalkan dan beringat sebelum terjadi apa2...kalau dah berlaku nak tarik balik masa tu memang dah x boleh..

No comments:

Post a Comment