Sunday, November 8, 2009

lagi 2 hari ja lagi...lalala

wah semenjak 2 menjak ni aku asyik bercountdown je kan...ye lah hari tu countdown untuk exam aku ni aku bercountdown untuk aku nyer tempoh berpantang la plak...hari ni dah masuk hari ke 42 makanya ada lagi 2 hari je weh...soka2 lepas ni dah merdeka...

kiranya kalau nak ditanya pengalaman semasa berpantang leh la tahan best ngan x bestnye...haha sebabnya aku bukanlah org yang betul2 strict to the rules n rules make me feel uncomfortamble chewah tiba2 aku berspeaking...kalo korang jenis malas nak berpantang so baik cr alternatif menyelamatkan diri siap2 berserta faktanya2 skali....
1. masa berpantang x leh makan sayur n buah= akibatnya aku sembelit haha biarpun dah makan tp still sembelit gak...
2. air manjakani tu sgt pahit melampau= seksa woo kena minum tp cepat je luka kat bawah tu baik...
3. air x leh minum banyak nnt perut boroi? kena minum ckit2 = aku minum selang 10 minit untuk elak kurang air...breastfeeding marr
4. x bleh kuar jalan2 kena duk umah baring slalu = aku p exam dua kali, p hospital 2 kali seminggu...haha blum dikira time aku p giant air tuh...sgt x ikut rules nih... :P
5. kena makan jamu aka ubat mase lam pantang tuh = aku pilih leesa formula sebab x byk sgt ubat...ok la cuma dok bilang hari bila nak hbs dah la masa awal bersalin dulu byk sgt vitamin kena makan...
byk lagi la benda yang kena pantangnya including jenis2 makanan yang ikut cakap mak aku sampai setahun kena pantang, makcik2 yang suka datang membebel suruh pantang itu ini mengalahkan mak aku yang jaga aku...sgt busybody sabau je lah

nasiblah x kena paksa makan ikan haruan adalah sekali mak aku goreng pastu aku telan x lalu haha, x kena paksa makan halia or kunyit wat ulam or makan telur mentah+madu lebah...euwww

moral?? jgn bersalin kalau x nak berpantang hihi

5 comments:

  1. pizet, sedap woo ikan haruan..awat hang tak makan..tkpalah..pantang la ni untuk kesejahteraan masa depan..cewahh..ni mak kak yg ckp..kak tak dak experience lagi..hehe

    ReplyDelete
  2. x leh arr ikan haruan, ikan keli ngan ikan yang sekuliut dengannya geli kat kulit dia telan x lepas...tu la demi masa depan ku pantang juga..haha

    ReplyDelete
  3. nak kembali slim kena la berkorban .. hehehee chaiyok2 pizet!

    ReplyDelete
  4. telan anak ikan haruan yg kecik2...
    pas tu ang duk usaha slimkan badan ya....
    hehehe....

    ReplyDelete
  5. kak syuhada: dah berjaya turun berat tp bekas masa bersalin ja x ilang huhu

    asraff: x pe dah hbs masa aku kena paksa makan ikan haruan hihi

    ReplyDelete