Sunday, April 3, 2011

pjjj (perkahwinan jarak jauh)

dulu aku pikir x mungkin aku akan rasa pjj ni sebabnya memang aku plan dah siap-siap lepas habis je belajar n masuk keja, cari plak keja yang dekat-dekat ngan encik hubby, dan alhamdulillah lepas keja sekejap dapat offer yang betul-betul dekat ngan ofis encik hubby dan aku pindah x lama lepas tu kawen (ayat cam gatal plak)

tapi tu la ada gak merasa kami pjj ni sebab dari bulan 2 hari tu encik hubby berkursus dekat hukm selama 6 bulan, dah 2 bulan berlalu lagi 4 bulan nak diteruskan...kalau ikut hati ni dari awal hari tu tanak kasi ekcik hubby pegi berkursus...lama tu kena tinggal tapi pikir-pikir balik demi keja dia kenapa aku nak jadi penghalang plak

encik hubby pun kali ni merasa la betul-betul kegunaan bas ekpress tu sebabnya kena travel hujung minggu untuk balik jenguk aku ngan syauqi (x lama lagi jenguk adik syauqi skali)...tapi bila kenang-kenang balik eh dah 2 bulan yer...hari tu rasa cam lama tapi ni dah lepas 2 bulan...lagi 4 bulan untuk dihitung-hitung, tolak aku cuti 2 bulan pantang kat kampung pastu lg 2 bulan masuk keja semula dan encik hubby dah back for good...sangat x sabar menunggu masa tu

dan aku rasa lepas ni tanak dah pjj lagi (harapan la) sebab pjj ni memang mencabar jugak emosi ngan fizikal (nasib ada mak teman :) ) pada pasangan lain yang pjj lagi tu...anda memang hebat...aku x hebat nak lama-lama pjj nasib la 6 bulan je :)

4 comments:

  1. sama la..saya pon tak kuat nk PJJ lama2 ngn hubby..sedih je, bila balik kerja tp dia tadek kn..tadek tempat nk manja2 huhuhu

    ReplyDelete
  2. saya setakat nie ok je pjj ngan en asben...hehehe...

    dpt lak pengalaman nek bus turun bus tiap2x 2mggu...jd kan pengalaman idup utk bdikari..hehehe..
    kna kuat semgt r sket..=)

    ReplyDelete
  3. iydzar: sama lah kita...hehe betul la saya memang manja

    aja: berbeza duk dekat ngan jauh ni...dekat lg best kot...lg best tiap2 hari jumpa dari cuma jumpa ujung minggu...manja lebih kan..cam tu la

    ReplyDelete
  4. pjj / weekend wife terlalu hebat cabarannya................. huhuhuuhuu

    ReplyDelete