Sunday, October 7, 2012

hari last langkawi

dasar malas nak bercerita tapi nak cerita kan...x banyak sangat gambar aku tangkap sebab lebih banyak adegan kejar-kejar layan kanak-kanak, nak-nak dalam kedai lagi la x daknya aku nak ambik gambar..huhu

tapi berjalan masa bukan cuti sekolah memang heaven..sungguh aku kara macam tu sebab kereta sewa sepanjang kami kat sana dapat rm70 sehari adalah sebijik kereta vios, kalau cuti sekolah rm120 kot, masuk kedai pun x ramai orang

tips yang aku dapat dari tourist guide kat sana:
1. nak beli coklat digalakkan beli dekat ismail group sebab dijamin halal (tourist guide tu kata)
2. nak beli murah beli dekat idaman suri sebab dia ala2 maydin dekat sini tapi kualiti barang adalah so-so saja kena pandai telek
3. nak beli pinggan mangkuk, periuk belanga beli dekat rams sebab kualiti adalah ok

hasil shopping sempat aku beli luggage yang roda 360' tu (sangat berguna roda tu sebab syauqi pun boleh tolak luggage tu dengan gembira), periuk tefal 24cm sekali dengan penutup, set sudu garpu, spice rack( lagi...haha pasni boleh ulang buh kunyit, garam sebab macam la banyak rempah aku dok guna sangat), coklat (benda wajib kot)

total lost jangan dok tanya sebab brapa kali tah aku ulang p atm ambik duit..tu x termasuk minyak gamat, bedak sejuk, baju

*menyesal plak x beli coklat kinder bueno tu banyak-banyak

1 comment: