Sunday, October 24, 2010

dalam dilema....

kan x lama lagi dapat ckit imbuhan kan duit ihsan katanya tapi besar maknanya dekat aku ngan encik hubby ni dan dulu plan tiap2 tahun nak pegi holiday biarlah tempat dekat2 pun x pa janji ambik cuti dan pegi berjalan biar 2,3 hari tapi bila dah start beli rumah ni dan aku pun sambung belajar maka semua impian nak pegi holiday tu macam jauh panggang dari api...hmmm tapi masih lagi la teringin

dan baru ni aku dok bising2 jugak dekat encik hubby nanti dah nak tambah lagi sorang dan aku plan nak beli breastpunp baru yang x payah guna tangan dan boleh guna time driving...skang ni memang la aku guna manual dan manual tu masih lagi elok tapi tahun depan kena pikir banyak sebab encik hubby nak pegi berkursus 6 bulan dan selama 6 bulan tu aku kena jadi ibu tunggal dan uruskan anak2 dan aku rasa breastpump yang x payah guna tangan adalah lebih convinient dan aku nak ringan2 je (demand lebih...hehe)

dan encik hubby pun bila dengar aku merungut2 ni macam x nak hampakan aku so dia kata nnt dah dapat duit imbuhan tu boleh la beli cuma tambah ongkos ckit lagi ja...lagipun dia consider sebab nak tinggalkan aku 6 bulan kot...(kalau ikut hati nak ja aku ikut...tapi x boleh utang banyak) tapi macam dilema gak sebab sebelum ni konon bila dapat duit imbuhan tu nak pegi holiday jalan2 bawak budak kecik tu makan angin dan plan macam tak jadi je kali ni...hmmm sangat berbelah bahagi darab campur hati ni

oh pasal encik hubby nak pegi berkursus...dia mungkin berkursus dari bulan 2 kot sebelum aku deliver dan sampai bulan 8 kalau tiada aral atau mungkin sampai bulan 11...agak lama jugak tempoh tu aku pun x tau aku boleh survive ke tidak...kalau dia balik lambat pun aku dah merungut-rungut ni x balik lansung cuma ujung minggu ja sekali sekala...uhh dugaan besar tu...nasib la cuti bersalin boleh ambik 90 hari boleh la aku duduk di kampung bawah ketiak mak lama2 ckit...hehe

maka sekarang ni dua pilihan


bercuti


breastpump baru

...hmmm

3 comments:

  1. 2 2 pun seronok kn...hihihi..bercuti mmg best..boleh ja nk g bercuti dulu..beli breastpump thun depan....hihi..mana2 pon ok..tepuk dada tye selera...

    ReplyDelete
  2. pzah: x bleh kalau p bercuti maka x dak dah breastpump baru...pilihan satu ja

    cik ah: tu la kan 2-2 best...huhu

    ReplyDelete