Sunday, June 6, 2010

kali ni dah berjaya timbang...

kan aku membebel semalam kata x sempat p timbang pastu klinik dah tutup kan...so hari ni pagi2 lagi aku dah berjaya p klinik...malam semalam dah pack barang2 nak g keje siap2 kecuali botol susu ngan susu ebm budak tu aku pack last2 minute pagi td...yang tu kalau pack awal2 pastu x bleh pakai sebab basi maula acik jadi meroyan nanti...mahal tu mahal, x dak dijual di kedai2...hehe iron baju pun settle sebelum tdo padahal sebelum ni ckit punya mahal nak iron baju malam2 sebab malas nak berpeluh...cehh alasan

pagi tadi encik hubby pun dengan terujanya gerak bangun tdo pukul 6.30..gila awal sebelum ni 6.45 baru nak bangun gerak p bilik air...kess malas bangun, aku tolak kau, kau tolak aku...muehehe last2 budak kecik tu bangun korek mata dua-dua baru la hegeh nak bangun..haha rasakan dah ada anak kecik tapi masih mimpi nak bangun lambat2

dan aku siap mandi, pakai baju siapkan budak kecik tu semua settle dalam pukul 7.20 tu pun selepas bermalas-malasan...ala klinik dekat je kan...sepelaung pun boleh dengar...masih belum insaf aku bajet dalam pukul 7.30 aku boleh la sampai klinik..masa ni dok terbayang cik misi dok buka gate klinik..konon aku la orang yang terawal sampai klinik, owh memang poyo sempat terbayang macam2 ni

dan memang pun aku orang paling awal kat klinik tu even gate pun x buka lagi...haha klinik tu buka pukul 8 la...padan muka aku time orang suh datang on time aku p lambat pastu ni terlebih awal plak...bukan apa masa check perut dulu kat kd tikam batu klinik tu buka awal 7.30 dah siap buka dah aku ingatkan macam tu jugak la skali rupanya pukul 8...sempat la kami dorang g cari nasi lemak, balik bekpes pastu p balik...

dan bila dah sampai dah ada dalam 3 orang kot menunggu...x pe2 masih antara orang terawal lagi tu...baru masuk nak letak no kat kad budak kecik tu tba2 meraung...wat malu btui skrang ni memang dia kalau tengok tempat asing yang x penah pegi pastu muka orang2 yang dia x kenal memearung dan time tu aku bagi muka dia mengadap depan dan bukan mengadap muka aku tu yang kawan tba2 bleh nek gabra kot...sabaq ja la

dan hasil selepas timbang adalah 8.1kg hmm memang x banyak naik dan aku pun dah jangka sebab skrang ni memang buas bukan main...semua benda dia nak tolong kemas, sampaikan mak dia pun nek letih...kalau jatuh takat ckit2 tu x dak nye nak nangis2 kalau sakit sangat baru nangis...ikut perangai sapa la gamaknya...rasa mak dia kecik2 cam sopan je...hehehe bajet ayu

tapi yang aku musykil nape la suka sangat dok gigit gelang ngan rantai aku..pantang nampak even kalau nak bagi makan nenen lama ckit kasik dia men ngan rantai aku lama la dia makan kalau x kejap je hisap pastu dah nak p sambung menjelajah plak...dah macam himawari plak aku rasa...janji membesar dengan sihat aku dah cukup puas hati takat ni??

footnote: esok makcik cuti ada orang nak ngadap tok kadi...makcik nak jadi orang yang menyibuk..ehh bukan memeriahkan majlis :)

No comments:

Post a Comment